sannidizzy

Alla inlägg under februari 2011

Av Sanni - 10 februari 2011 19:16

Vildas harklande blev bättre, i drygt 2 dagar.. Knappt.
Hon håller på lika mkt att harkla sig som innan, så imorgon är det jag som ringer veterinären igen, och denna gång samma gamla vanliga som jag brukar gå till, inte till en helt ny veterinär.. 

Så imorgon ringer jag till sundvalls djurklinik och beställer en tid och hoppas på att jag får komma tid tidigt på början av nästa vecka. Blir ju orolig över min collieboll, hon har inte tid att vara "sjuk" nu!! 

Av Sanni - 7 februari 2011 20:17

Nu är både jag och Vilda hemma igen efter några dagar borta. Hon nere i Uppsala för parning och jag borta i Liden för hundvakting! 
Och det har gått bra för oss båda.

Vilda har fått till lyckade parningar och jag har fått massa promenader.


Trodde verkligen inte att vi skulle få hem Vilda så fort, allt blev så perfekt när hon kunde åka ner samtidigt som Meta skulle iväg och åka hem med dom med :)

Och det var även såklart underbart att träffa Dizzy igen, var ju lika länge ifrån henne :) Hon blev så glad när matte kom hem igen och hon har pussat på mig mycket och vill helst ligga i mitt knä, min lilla gounge!
Har saknat att ha en stor hund hos mig ;)


Blev lite förvånad förut när jag kollade på Vildas tassar, för dom var så otroligt fina! Runda och perfekta, så jag slängde iväg ett sms till uppfödaren, och javisst hade hon trimmat och fixat med dom :) Seriöst, dom har ALDRIG varit så fina någon gång. har tittat på dom en massa :D Haha
Bildbevis: 

  

och ännu en:

  

Vi tyckte dom var så fina att vi var tvungen att göra det på Dizzy med, hennes behövdes definitivt trimmas, se själva:


  

Skillnad va?

Av Sanni - 3 februari 2011 15:05

Här gick det snabbt må jag säga. 

Vi hade inte räknat med att det skulle gå att para förrän nästa vecka, men fel hade vi! Hon är nämligen nu parad! Och det gick enligt Monica myckte bättre än förra gången vi prövade och Vilda var inte sådär sur :)

Underbart!! 
Och bland det bästa är att jag inte behöver vara utan henne länge, utan jag får antagligen hem henne på söndag :D

Haha, då hon egentligen skulle ha åkt. Vilken tur att hon åkte när hon gjorde säger jag!
Så nu får ni hålla tummarna på att det kommer växa fina vappisar i hennes mage :)

 

Av Sanni - 2 februari 2011 18:09

Nu har min collie tjej åkt neröver mot Alunda.. Huvva, jag saknar henne redan!! Tur att jag just nu är hundvakt åt 9 andra collies så kommer ha fullt upp med dom så kommer kanske inte tänka på att Vilda är många många mil ifrån mig eller att Dizzy inte heller är hos mig!!


Mina älskade tjejer! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards