sannidizzy

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Sanni - 28 januari 2011 17:39

Nu är det antibiotika Vilda ska käka 2ggr dagligen i 10 dar!
Uppfödaren var inte riktigt nöjd med veterinärens kur, med tanke på att Vilda ska paras om sisådär 10 dar, så vi fick prata med veterinären igen för att be om antibiotika, MEN den veterinären ville inte skriva ut något sådant utan att kolla i Vildas hals igen, dvs boka en till tid och betala mer pengar, för att kolla i något hon redan kollat i..
Men Monica kan fixa hon! Ett kort samtal och hon hade pratat med sin veterinär och fixat det till Vilda! Så jag kunde bara springa in på närmaste apotek (var i birsta) och ta deras nummer, så veterinären kunde ringa in och lämna recept som jag sedan kunde hämta ut!

Suveränt!
Vilda har fått sin första halva av tabletten och nästa får hon ikväll någon gång.
Inga problem är det heller att ge henne dom, bara lite ost och vips så är den borta..


Vilda har förresten gått upp i vikt :O.. Så nu måste jag ge henne mindre mat, jag som redan tyckte hon fick lite. Men hon är ju jäkligt duktig på att käka kattmat..
Iallafall så törs jag nästan inte skrivas hennes vikt, jag skämdes så otroligt mycket och blev verkligen chockad! Visst, hon rör sig ju inte lika mkt som hon gör på sommaren, men ändå! Hon får ju promenad och får springa lös.. Men men, det är väl sådant som kan hända. Hon var ju iallafall inte överviktig enligt veterinären, utan lagomt egentligen! Men ett kilo ner skulle inte göra något sa hon :P
Aja, Vilda BRUKAR väga ca 21kg, vilket är utmärkt tycker jag.. Nu vägde hon 23,6kg..  
Som sagt, mindre mat!! Det dumma är att hon ska ju vila lite nu, så det kan ju inte bli mer motion.. hm.. 

Av Sanni - 28 januari 2011 12:06

Gick väldigt fort hos veterinären, inte ens 10 minuter!
Efter ha berättat allt som var fel kollade hon i munnen lite snabbt och såg att tonsilliterna var lite irriterd.
Vi blev hemskickad med huskurer som vi ska pröva i 14 dagar, blir det inte bättre får vi komma tillbaka!
Det vi ska göra är mer vila, inte leka med henne, ge henne en halv vitlök per dag samt c vitamin..

Hoppas det går över nudå! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards