sannidizzy

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Sanni - 7 januari 2011 22:56

I förrgår var det 5 år sedan Dizzy kom in i vårat liv, så underbart!

Jag vet, det har blivit oerhört lite bloggande här, men det är för att jag helt enkelt inte har något roligt att skriva om. Det händer absolut ingenting, känner mig som världens sämsta hundägare. Blä..
Men kan typ inte träna heller, det är för mkt snö! Och inomhus är det så litet, man kan knappt vända sig känns det som, haha.


Har iallafall börjat ta tag ordentlig med Dizzys dragandes under promenad. Helt otroligt, 5 år och vi får det fortfarande inte att funka, antingen är det hon som är så jädrans envis eller jag som är så dålig.
Men det funkar inte att ha det som det är nu, min axel pallar det inte. Så därför har jag fått tagit till en metod jag inte riktigt gillar, nämligen nosgrimma! Men har inte så många andra metoder kvar så..
dessutom sitter den inte på hela promenaden, utan när hon drar som värst så sätter jag på den, sedan slipper hon den efter ett tag. hoppas det funkar, för hon gillar den INTE!

Det var därför jag slutade använda den för sisådär 3-4 år sedan.


Funderar ifall det blir bättre om jag går ut med dom en och en. Dizzy är lugnare då. Mer koncentrerad. Får se vad som händer 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards