sannidizzy

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Sanni - 26 november 2010 16:02

Det finns en hel del hundraser som jag skulle vilja ha, bl.a flatcoated retriever, tollare, schäfer, australian shepherd och berner sennen, men hur ska man hinna?
För samtidigt känner jag att jag definitivt vill ha fler collies, utan tvekan!

Mamma tycker att det är konstigt att jag vill ha fler collies, hon säger att hon aldrig skulle kunna skaffa samma ras igen av rädsla att hon skulle jämföra den nya för mycket med den gamla.. Och kanske inte tycka att den är lika "bra". Hon tycker att jag ska pröva en annan ras nästa gång och det vore ju smart, men mitt hjärta klappar nu rätt hårt för collien..
Och det vore en dröm att få ha en valp efter Vilda.. Helt underbart faktiskt.. Det är något jag också måste fundera över.
För att det blir nästan för tidigt! Jag vet inte om jag vill ha 3 hundar samtidigt. Det beror helt och hållet på hur man jobbar och bor. Och jag har fullt upp redan med Vilda, vi har ju just startat i lydnads 1:an.
Fast ifall det skulle bli en valp efter Vilda får det bli hennes 2:a kull.. För hennes 1:a kommer ju nästa år!

Mamma tyckte inte att det skulle bli för tidigt med en valp efter Vilda, fast enda anledningen till varför hon sa det var för att hon strax efter sa "För då kan jag ta Dizzy".. Haha, det kan hon ju glömma ;)
Jag tänker inte släppa taget om min Dizzy, även om hon från början var en hund vi skaffade till hela familjen, även om det var mest för min skull.. Det var ju tänkt att Dizzy skulle stanna kvar i hemmet när jag flyttade, men sedan blev hon så fäst vid mig och jag vid henne, så hon kommer ju också följa med när den dagen kommer :)

Men nä, helst ingen till hund förrän om 3 år eller något sådant! Fast då är det ju försent för en Vilda valp..
Som sagt, hur ska man hinna med allt?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards