sannidizzy

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Sanni - 28 september 2010 22:58

Jag har tappat all motivation gällande lydnadsträning med Vilda.. Jag kan knappt komma ihåg senast jag tränade lydnad med henne, jag får världens ångest bara jag tänker på det.. Särskilt när det snart är lydnadstävling... Hur tusan ska det gå? Kommer jag ens våga ställa upp?


Ibland mår jag dåligt över det, över att Vilda har hamnat hos just mig. Hos mig som inte utnyttjar hennes otroliga arbetsvilja, hon vill ju träna! Hon vill hålla igång hela tiden och så hamnade hon hos mig, som tappar motivationen skitlätt och inte ens vågar ställa upp på lydnadstävling.. Hon skulle kunna komma så otroligt långt, det är jag helt säker på, bara hon hade fått rätt ägare.. Det känns helt piss ärligt talat. Min älskade lilla Vilda. Får skit dåligt samvete över att jag inte tränar henne på rätt sätt. Känner mig som världens sämsta hundägare.. Det är nästan så jag vill gråta, så illa är det... Fan, jag måste våga, jag måste försöka hitta tillbaka min motivation, det hade säkert varit lättare ifall man hade någon att träna med, men bor man som jag gör så är det svårt...


Och det är inte bara Vilda jag mår dålig över, jag har min älskade Dizzy med.. En hund som fullkomligt älskar att arbeta, särskilt med nosen, att hitta saker. Och hon är så otroligt smart, hon kan nog lära sig vad som helst, nya saker lär hon sig på några minuter. Hon har lärt sig skitmycket, hon kan säkert över 40 tricks, men min fantasi har stannat.. Jag vill så gärna hitta något utmanande åt henne, för det är det hon behöver.. Om någon har något tips på något riktigt svårt och avancerat att lära en hund, så kom gärna med det tipset!


Jag återkommer när allt känns bättre igen..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards