sannidizzy

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Sanni - 26 september 2010 22:40

Jag är fortfarande lika glad över att Vilda klarade sin korning för 1 vecka sedan, det känns faktiskt helt otroligt att ha en KORAD collie! Helt underbart!!
Men lite besviken är jag när jag läser hennes protokoll, att hon enligt det inte alls är lika lekfull som hon är, hon lekte ju, men inte så mycket som hon brukar göra! Hemma är hon helt galen när vi ska leka, synd bara att det inte kommer synas genom det..


I helgen har vi haft mina 2 kusinbarn här, från fre-sön.. Ena fyller snart 4 och den andra är 2..
Och en sak är säker, barn och Vilda går inte ihop! Det är något med det yngsta barnet som gör att Vilda blir osäker på henne.. Amilia som hon heter, får knappt röra Vilda, utan Vilda naffsar till direkt.. Ena gången blev jag verkligen hur arg som helst på Vilda, har aldrig blivit så arg på henne.
Vi satt i soffan och Vilda låg bredvid mig, då kom Amilia och skulle upp i soffan med, men hon lyckades på något sätt göra Vilda irriterad, så Vilda nafsade till lätt på Amilias kind, inget märke alls blev det och det verkade inte göra ont, men jag blev fly förbannad. Jag bara tog Vilda i nackskinnet och drog ner henne från soffan och gick in med henne på rummet och lade henne ner, sedan stängde jag dörren och gick.. Där fick hon ligga kanske 10 minuter innan jag kom in igen och blev sams med henne, gud vad hon gjorde sig till, skulle slicka mig i ansiktet hela tiden...

Men det är konstigt, Vilda har inget emot Joline, den äldre ungen.. Joline får krama henne och allt utan att Vilda gör något. Men min moster hund (ungarnas farmor) har också svårt för Amilia, vill inte alls ha henne i närheten, medans Joline går hur bra som helst..


Dizzy däremot, henne är det inga problem med alls.. Hon bryr sig inte ett dugg om vad Amilia gör med henne, jag lovar, Amilia skulle säkert kunna hoppa på Dizzy utan att hon skulle bry sig. Dom är där och pillar och grejjar med henne jättemycket samt använder Dizzy som kudde och så, och hon bryr sig inte ett smack, hon bara ligger där och mår gott, en riktigt perfekt familjehund är hon <3


Hoppas bara jag kommer få Vilda att förstå att det är INTE okej att göra så mot barn.. Inga människor alls heller.. 

Tycker bara det är konstigt att hon gör så mot Amilia men inte Joline..
Tänkte att det kanske berodde på att Amilia är mindre än Joline, men det tror jag inte. För när Joline var i den åldern var det INGA problem alls.. Vilda sprang med och lekte och följde efter Joline överallt och skulle pussas...

Konstigt är det iallafall..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards