sannidizzy

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Sanni - 2 augusti 2010 15:15

Vilken rolig vecka det har varit. En massa hundträning varje dag!

Och en av dom bästa sakerna var att jag på måndagen fick tillbaka min älskade Vilda, var så roligt att få träffa henne igen och det kändes rätt konstigt första dagen att vara ute och gå med henne och leka, men det gick över rätt så fort.


Vi började på måndagen 17.00 med presentation av alla och efteråt hade vi som skulle träna sök en liten träff för att vi skulle gå igenom hur långt vi kommit och vad vi ville träna på.


  


Hela veckan har jag & Vilda varierat varje dag med Lydnad & sök..

Söket var roligast tycker jag och Vilda verkar tycka det samma, var bra fart på henne i skogen och jag måste nog ut och träna med henne något innan Vilda om några veckor åker ner till uppfödaren idag.


     


I lydnaden har vi fått mycket hjälp med fotgåendet, ställandet, apportering, rutan och massa annat! En massa tips har vi fått som vi ska träna på.

Men mest lyckad kändes fredagen, min & Vildas sista dag på lägret. Då hade vi Ingela i lydnaden och det var så roligt och mycket hjälp och beröm fick vi! Önskar att jag hade varit i hennes grupp hela veckan. Hon tyckte att det såg trevligt ut med Vilda och undrade ifall vi inte skulle hinna tävla innan valpningen, och det kändes riktigt roligt att höra.

Jag har varit väldigt osäker på hur det ser ut med Vilda när vi tränar, ifall det ser bra ut eftersom jag inte har någon att träna med och att höra den där kommentaren från någon som tävlar mycket med sina collies och har en lydnadschampion är riktigt riktigt roligt, det behövde jag!


På onsdagen gjorde vi dessutom exteriörbeskrivning på lägret, eftersom Meta kom ner och skulle beskriva alla som ville med sina hundar och det var roligt! Och Vilda blev godkänd :) Dock hade hon för kort svans, för små ögon, för djupa ögon och för ljusa ögon b.la Mycket på ögonen där, men det gör inget, Vilda har ju trots allt bland världens finaste blick, många faller för den ;)


Iallafall så for vi hem på fredagen, eftersom jag skulle iväg på bröllop på lördagen och det var verkligen synd. Hade gärnat velat varit på festkvällen.

Nästan precis när jag kommit hem fick jag ett SMS av Julia som skrev att jag och Vilda hade kommit 4:a som ÅRETS MIRONIK'S HUND!!! Fatta vad glad jag blev, det var verkligen inget jag hade trott, hade inte ens haft en tanke på att vi skulle komma på någon placering, så det var så oerhört roligt!


Nu längtar vi tills nästa års läger, saknar redan alla människor och hundar!


  

Vilda får beröm efter sökträningen


För mer bilder från läget så gå in här

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards