sannidizzy

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Sanni - 13 april 2010 00:09

Upptäckte att det ibland blir lite långt mellan gångerna man skriver, men ibland blir det väl så.


I helgen har jag och Vilda varit hos Niclas, vi kom hem idag. Vilda har faktiskt varit extremt nosig av sig och det brukar hon inte vara, men antagligen är det för att snön smälter och alla dofter som kommer fram..


Vilket väder det har varit idag, solen har skint som en tok och det har varit så underbart varmt och härligt. Sommaren känns inte alltför långt borta, även om jag har hört att det kanske kommer snöa, det hoppas vi verkligen inte. Nu räcker det med snö. All snö ska bort!! Helst nu, vi längtar efter att kunna gå i skogarna och spåra och allt, det ska bli så roligt att börja med det igen.


Dizzy var lite jobbig förut när vi var ute på promenad, hon skulle hela tiden äta all koskit som låg efter vägen, hon var verkligen galen i det, så fick dra till mig henne flera gånger.. Min tokjänta.

En annan grej som hon gjorde för några dagar sedan var att göra utflall mot en småhund igen.. Jag förstår verkligen inte vad hon har emot småhundar..

Jag riktigt såg hur hon spände upp sig när dom närmade oss coh jag försökte bryta hennes beteende, men det gick inte. Och vips så skällde och och flög fram och jag fick dra tillbaka henne och sedan hålla i hennes huvud så hon inte skulle kunna titta på hunden eller skälla, hon försökte slita sig hela tiden från mitt grepp.. Blir så less, förstår verkligen inte vad hon håller på med.
Jag var mest glad över att syrran var med, för hon tar alltid Vilda då, så då höll jag inte i 2 hundar iallafall, Vilda blir ju glad och alla hundar och ska hälsa.. Tänk att ha haft 2 hundar som skulle till en och samma hund, fast av olika orsaker..


Undra bara hur i hela fridens namn jag ska lyckas få bort det där beteendet..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards