sannidizzy

Alla inlägg under januari 2010

Av Sanni - 10 januari 2010 11:49

Överallt har man läst och hört att idag skulle det vara varmare än alla andra dar, ungefär runt -10 skulle det vara idag. Man kliver upp imorse och springer och kollar hur många grader det är ute och ser att det är -22.. Stort suck.. Jag har ingen lust att gå ut och träna lydnad med Vilda då, kan ju inte direkt köra platsliggning i sån här kyla. Men när jag var ut på morgonrastningen så körde jag ändå lite saker, väldigt enkelt, mest bara att vi gick och jag sa "stå" osv..
Fotgåendet funkade INTE alls.. suck..


Av Sanni - 9 januari 2010 23:54

En av sakerna jag älskar med att ha börjat praktisera är att när det är helg så blir jag lika glad som alla andra som har fullt upp på vardagarna och kan njuta över att vara ledig, istället för gå hemma exakt varje dag och inte känna någon skillnad på dagarna.


Lördagen har varit ganska bra, sov faktiskt till 11, Sjukt trött var jag, haha. Fikade och tog sedan ut hundarna på en sväng på skoterspåret, så dom fick springa av sig och leka, är så härligt att gå där med dom och se hur dom springer i snön. Myys! Sedan vid 1 tiden for jag med föräldrarna och handlade. Jag & mamma sprang omkring på ICA i säkert 20 minuter och försökte komma på vad vi skulle ha för mat, svårt det där. Blev tillslut tacogratäng som vi valde, enkelt, fort och lätt. Passade en sånhär dag då det har varit städning hela dagen och julen skulle ut.

Kallt har det varit med, -24 drygt. Så hundarna har inte fått några direkta promenader, utan bara ut på skoterspåren och springa, men tror att det ger mycket mer än att gå på promenad, då fryser dom bara om tassarna, men inte när dom rör på sig:)


Sitter just nu i soffan med bärbara datorn och småkikar på tv, en riktig lugn och skön lördagskväll. Och självklart med ett glas pepsi max. Det godaste man kan dricka.


Imorgon vet jag inte vad som händer, tänkte träna lite lydnad med Vilda, måste ju passa på medan jag är ledig:)

Ska försöka hitta på något åt Dizzy med, men vad det blir, vet jag nog inte förrän imorron.. Tänkte försöka komma på något nytt trick, men vette tusan vad. Har slut på ideer.


Nu ska jag fortsätta med annat, sedan blir det ut med hundarna en sväng och sedan sova, så man kommer upp skaplig tid imorgon!




Av Sanni - 7 januari 2010 19:44

Lite bilder på mina snömonster:) Tagna för 2 dagar sedan


            

Av Sanni - 5 januari 2010 08:30

Herregud, är det verkligen 4 år sedan vi åkte till matfors och hämtade hem Dizzy? När jag tänker på det känns det som vi haft Dizzy jämt, men samtidigt kan jag tycka att det är konstigt att det redan gått 4 år.
Jag minns fortfarande hur det kändes när vi for för att hämta henne, jag minns fortfarande mina första tankar om henne som var "Vilken stoooor hund" och "Vilken lång nos" Haha, nu tycker jag varken att hon är stor eller har lång nos.

Min älskade lilla Dizzy. Jag är så glad över att det blev just hon vi köpte, vi köpte henne trots att vi aldrig hade sett henne, mamma sa "Vi tar henne ändå".. Och vilket bra val, för vi fick hem världens underbaraste och mysigaste hund, även om man inte tyckte det då, då hon kom till oss som 7 månader. Då var hon hur jobbig som helst, hon hade många problem, hon bet oss under promenaderna, hon rymde så fort hon fick chansen och hon gjorde utfall mot bilar. Som första hund för mig, tog detta minst 1 år att få bort allt och det kom många återfall angående bitandes, hon var som sagt min första hund och jag hade ingen aning om hur jag skulle göra.
Men vi har kämpat och kämpat och nu har vi som sagt den underbaraste hunden i världen, även om hon är tjurig, väldigt dålig på att lyssna ibland osv, men utan dom egenskaperna skulle det inte vara Dizzy, det är en del av henne:)


Lite bilder på min sötnos<3


  



  



  

Av Sanni - 2 januari 2010 11:37

Så, 2009 är över och nu är det dags  år 2010. Känns konstigt att skriva, men man vänjer sig väl som alltid.


Har varit lite segare med att berätta om året som gått, än tidigare, men nu är det dags. Roligt att läsa och se vad man lyckats med, vad man inte lyckats med osv.

Vi börjar med Dizzy..


Dizzy

Jag hade ju en del planer för Dizzy, dels var det att träna mer sök, spåra mera och lägga spårpinnar i spåren samt ställa ut på blandras utställning. Nog tränade vi sök mer och spårade gjorde vi med, men inte så mycket jag hade hoppats på. Och blandrasutställningen blev det inget av, för missade sista anmälningsdatumet. Men vi for dit tillsammans med Lisa & Gåva och kikade iallafall.


I maj så gjorde Dizzy såklart illa sig på bakbenet, vi var ute med 2 kompisar + hundarna och en annan hund som ena kompisen hade med sig, iallafall så upptäcker vi blod efter ett tag på vägen och självklart var det Dizzy som gjort illa sig, hur har vi ingen aning om, men det var djupt och det kom mycket blod. Dessutom såg det ut som det var någonting som var av. Det visade sig att ena senan var av, trots att hon kunde gå och inte hade problem med det, och hon fick sy 3 stygn hos veterinären... Typiskt Dizzy.
Förutom detta har inte så mycket mer hänt, vi har tränat på i det vi kan..

Våra planer inför 2010 är detta:

  • Träna drag mer
  • Lära in ett nytt trick 1 gång i månaden
  • Ställa ut på blandrasutställning
  • Träna uppletande, sök & spår.
  • För skoj skull, lära in bruksmomenten

 

Vilda

Mina planer för Vilda år 2009 var stora. Vi skulle starta i både lydnads 1:an och appellen, men tyvärr så lyckades vi inte med det. Vi har haft stora problem i fotgåendet och många gånger tappade jag motivationen för träning. Det är inte Vildas fel, Vilda älskar att träna, hon har bara en dålig matte.. Hon har så mycket att ge och det känns som jag inte räcker till ibland. Men vi tar nya tag 2010 och iår ska vi banne mig starta i lydnads 1:an. Vi är på god väg med, redan anmält till tävling..


Men 2 av planerna gjorde vi, och det med riktigt bra resultat! I mars så röngtade vi höfter och armbågar och det med grymt resultat HD A, AD ua.. Grymt!

Och i juli så åkte vi ner till Uppsala och gjorde MH och det gick så mycket bättre än jag väntat mig, mycket lek, inga rädslor, inga kvarstående rädslor och 1:a på skottet. Jag är så otroligt stolt över min collie flicka. Att det dessutom pratades om Vildas MH samma vecka när vi var på Mironik's kennelläger var grymt roligt.


Vi har dessutom hunnit med 3 utställningar. Alla med riktigt bra kritik och 1:or och bästa resultatet var på den sista utställningen vi var på och dessutom en collie utställningen. Där fick min fina flicka CK!! Det är vi grymt nöjda med.


Våra planer 2010:

  • Ställa ut henne mer.
  • Ögonlysa.
  • Starta i lydnads 1:an
  • Starta i appelen.
  • Träna tricks och roliga saker

 

Om mitt 2009 år:

För mig har det väl inte hänt så mycket saker med, men har under 2009 lyckats gått ner 20 kg, vilket jag är grymt nöjd med, men mer ska det bli 2010.
Har tyvärr inte hittat något jobb ännu, men praktiserar nu på ett hunddagis fram till den 29 januari. Så 4 veckor till alltså. Där trivs jag, är riktigt roligt.

I början av april så träffade jag Niclas, min pojkvän och vi har nu varit tillsammans i 8 månader, roligt och dessutom är hundarna väldigt förtjusta i honom, särskilt Vilda. Vilda blir MYCKET gladare när Niclas kommer än ifall jag kommer.. Vilken svikare, haha:)


Hoppas på att det ska häna lite mer saker 2010 än vad som hände 2009, även om jag är nöjd med det året. Men iår hoppas jag på att hitta ett jobb. Det skulle vara det bästa.







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards