sannidizzy

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Sanni - 29 januari 2010 06:07

Ja, idag är det dags för den sista dagen på hunddagiset.. Kan inget annat än att säga att det är skit tråkigt att det är sista dagen. Jag vill så gärna vara kvar längre. Men AF vill att man ska pröva på flera olika ställen. Så vad det blir härnäst har jag ingen aning om.. Tror knappast jag kommer hitta ett sådant ställe som hunddagiset som jag kommer trivas så mycket på igen..


Är faktiskt inte ett dugg trött, trots att jag klev upp 05:20.. Kan ju vara för att jag låg i sängen redan 21 igår. Skönt som tusan att lägga sig tidigt. Borde man göra oftare. Lär ju bli en tidig kväll idag med, om Niclas går med på det, haha. Han lär väl inte vara trött när jag är det.


Har tränat mycket position med Vilda i linförigheten och jag måste säga att det gett resultat. Mer och mer hittar hon in rätt vid min sida. Vi tränar bara sådant och så ett steg framåt och så.. Nu ska jag gå sakta fram, så vi får till det ordentligt denna gång.
Apportering tränar vi med också. Jag fick 2 apportbockar av Kenneth på hunddagiset som han hade gjort, så jag skulle kunna träna, det var snällt av honom:)

Apporteringen går väl sådär, hon tar lite väl för många omtag och håller bara i den i 2 sek.. Men det jobbar vi på. Känner mig positiv till all träning just nu..


Dizzy är självklart inte bortglömd, hon har fått göra letaövningar inomhus där jag har gömt godis, Hon är så duktig. Hennes nos riktigt arbetar och hon riktigt letar ordentligt. Jag kan gömma en massa godis här och där och så lägger jag några på bordet med, som vi ska använda nästa omgång, och hon VET att det inte är dom på bordet hon ska leta efter eller ta, för hon nosar på dom, men hon tar dom aldrig! Det tycker jag är helt otroligt. Hon är duktig min tjej:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards