sannidizzy

Alla inlägg under december 2009

Av Sanni - 10 december 2009 20:36

Är hemma igen efter att ha varit hos Niclas sedan tisdags.. Hundarna var med i bilen när jag blev hämtad och dom blev självklart superglada:)


Har hunnit tränat lite fotgående med Vilda, fick ju lite tips av Kenneth på hunddagiset så kör efter det nu.. Så får se ifall vi lyckas starta i lydnads 1:an när jag hade tänkt! Spännande!! Körde lite läggande och ställande under gång med henne också. Läggande är det definitivt inga problem med, hon lägger sig med bra fart och direkt på mitt kommando. Ställande behöver lite mer träning. Det kan ta några steg innan hon stannar ibland och ibland så går hon först sidledes innan hon stannar. Men det ska nog inte vara några problem att fixa tror jag!

Dizzy har ännu inte fått någon träning än, men innan vi ska sova ska jag träna lite "städa". Det tycker hon är roligt. Så det får bli det..

Imorgon ska jag åka med Niclas till birsta.. Måste hitta lite julklappar. Kommer inte ha tid eller ork nästa vecka då jag börjar praktisera på hunddagiset mellan 8-17 varje dag.. Och på helgen ska det bli en massa kakbak med! Ska baka runt 5-6 sorters olika kakor. Så det ska bli roligt. Och så måste jag göra chokladtryfflar! Men det gör jag samma vecka som jul.. annars äter jag nog bara upp dom. Haha. Älskar tryfflar..


Igår var det 1 års sedan älskade farmor dog.. Vi for till hennes grav och tände för henne samt för mina 4 farbröder och farfar. Det var många som tände till farmor igår, så det var fint där. Hon är verkligen saknad.. Svårt att tro att hon är borta ibland..

Av Sanni - 6 december 2009 20:51

I fredags hade vi en massa släkt här på smörgåstårta och vanlig tårta då min brorsa fyllt 21 och jag fyller 20 imorgon. Det var riktigt roligt och det hoppas jag att alla andra tyckte med:)


Ja, som sagt. Jag fyller 20 imorgon, men det är inget jag direkt längtar efter eller går och tänker på. Just nu bryr jag mig inte ett dugg faktiskt. Jag tror det hade varit skillnad ifall det som hände förra året inte hade hänt. Min farmor gick ju bort 2 dagar efter min födelsedag och hon var ju dålig redan när jag fyllde år.. Men vi trodde inte att vi skulle förlora henne. Så då känns det inte så roligt att fira min födelsedag imorron, när jag vet att det snart även är 1 år sedan min farmor gick bort.
Ska inte göra något särskilt imorgon.. Bara vara hemma.. Slappa... Ja, så ska det bli..


Idag har jag varit till birsta en sväng och träffat Lisa och hennes syster.. Så himla roligt. Måste försöka träffas oftare!

Av Sanni - 1 december 2009 18:37

Japp, då var det klart:)

Den 14 december till den 29 januari kommer jag att prakisera på hunddagistet här i sundsvall:) Har ju varit där innan, fast när jag gick på skolan och nu ska jag dit igen.. Kommer kännas skönt att ha något att göra och särskilt bland hundar!


Vad dit idag iallafall och skulle fylla i papper. Hade med bägge hundarna, fast Dizzy total vägrade gå in. för så fort vi öppnade dörren började en massa hundar att skälla och då kröp hon ur kopplet.. Fick kalla in henne och testade igen, men samma sak hände, 5 gånger.. Så fick knyta fast henne ute och bara ta med Vilda..

Fast efter ett bra tag så lånade jag ett retriever koppel från dagiset och tog på det på Dizzy och släpade in henne.. Hon kan vara en sådan fjant ibland..

Fick lita bra tips av Kenneth hur jag ska göra med Vildas träning.. Han sa även vad han visste vad jag gjort för fel, för han sa att det var vanligt och så visade han. Och oj, vad jag kände mig träffad.. Var precis som han visade som jag hade gjort.. Inte konstigt att det inte funkat med Vilda.. Men som sagt.. Träning ska det bli.. Mycket. Ska ta med Vilda dit någon dag när jag börjar praktiserat så ska jag väl få lite mer hjälp:) Härligt..


Har ett mål som jag ska starta till, men säger inte när:) Men det är INTE iår iallafall..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards