sannidizzy

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Sanni - 19 december 2009 13:24

Idag är det lite varmare än igår. Igår hade vi -24, idag är det "bara" -14..
Älskar att snön har kommit, var så rädd att vi inte skulle få en vit jul, men så kom snön och det är sååå vacker ute.. Men trots det så har jag ingen julkänsla... Alls.. Och det är så synd. Jag brukar ju älska julen, längta och allt. Men nu, ingenting känner jag. kommer sluta med att man sitter där som ett fån och blinkar och är förvånad över att julen redan är över..


En bra grej med snön är att nu kan jag äntligen börja träna drag med Dizzy:D Och ska även pröva med Vilda också:) Dock kommer jag inte hinna göra det förrän måndag. Idag ska jag till Niclas och imorgon kommer vi hem och då blir det julbak som jag inte har gjort än.. I vanliga fall brukar jag ha bakat allt i början av december. Men inte iår.
Men på måndag hoppas jag att jag hinner.. På måndag måste jag även köpa dom 2 sista julklapparna, som är till brorsan och pappa.. Men vad vette tusan..


Vilda har inte börjat löpa ännu.. Det tycker jag är konstigt.. Hade räknat med att hon skulle börja löpa i början av december, men ännu ingenting.. Och inga tecken heller, inte svullen eller nått. Kanske hon väntar in Dizzy kanske? Dom brukar väl kunna göra sådant.. Dizzy ska ju börja i januari någon gång. Så får väl se dårå.

Vilda har dessutom fått ett litet skärsår på tassen, stackarn.. Fast bara ett litet.. men blev värsta rädd när jag såg det, med tanke på att Vilda aldrig gjort illa sig och är ju van med att Dizzy alltid brukar göra illa sig mkt. Men som tur är var det bara ett liiitet sår:) läker nog fort..


Har gjort klart första praktikveckan med på hunddagiset.. Känns så bra att vara där igen. Men igår var det grymt kallt. När man skulle byta hundar i rastgårdarna och låsa upp så gjorde det ont i fingrarna när man tog på låset, så kallt var det.. brr. Och hundarna fick bara vara ute korta stunder, då det var så kallt. Förutom en siberian husky/samojed blandning, han njöt och låg och sov i snön:)


Nu ska jag skriva handlingslista inför baket och så ska jag gosa med hundarna innan jag far iväg till Granlo..

Skriver säkert nå mer innan jul:)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards