sannidizzy

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Sanni - 16 december 2009 06:44

Sitter här 06:43 väldigt förkyld och väldigt trött..
I måndags så vaknade jag med täppt näsa och det blev bara värre igår. Rinnande näsa och dessutom rinner det från mitt öga.. Blir alltid så när jag blir förkyld, så går omrking på hunddagiset med ett rött öga som svider och rinner.. Folk måste tro att jag är ledsen... Det dumma är att jag var ju nyss förkyld.. Och så kommer det igen.. Dom kanske ger igen för att sist som bara var för några veckor sedan så gick det över på 3-4 dar och hade mest bara halsont, huvudvärk och ytterst lite snorig näsa..

Men passande att det skulle bli såhär nu när jag börjat praktisera.. Förhoppningsvist går det över snart..

Det går bra där borta iallafall:) trivs!! Finns 3 collies där! Alla i olika färger:) Min favorit är faktiskt den sobla hanen. Blivit förtjust i den färgen nu:) Och han är bara 9 månader men redan större än Vilda..
Behöver jag säga att så fort dom ska ut i rastgårdarna så är det jag som tar dom?


Snön har nu äntligen kommit! Och jag är lycklig, hundarna är lyckliga. Hoppas, HOPPAS bara att det håller i sig över jul.. Men det har ju kommit en hel del.: Bara det inte blir plusgrader och regn, så kommer det ligga kvar..


Det är snart jul... Om 8 dagar.. Får panik. Har 4 julklappar kvar att köpa.. Och det kommer var fullt på stan/birsta till helgen.. Dessutom måste jag baka. Har inte bakat någonting än.. Och så ska jag göra julgodis med.. Och det ska städas här hemma.: Julklappar måste slås in.
Har aldrig gått såhär fort till jul tycker jag.. Det värsta är att jag inte har någon julkänsla..Det kommer sluta med att jag sitter där och kommer vara förvånad att det kommer vara över för denna gång..
Men hoppas på att snön hjälper julkänslan lite.. Vill ju ha den.


En annan bra grej med snön är att den har lagt sig på vägen och ligger kvar.. Vet ni vad det innebär?
Det innebär äntligen dragträning med Dizzy:D Äntligen.. Som jag längtat.. Tänkte satsa på det i vintern.. Hon tycker ju det är roligt och bra träning..
Tänkte även testa lite med collie Vilda:)


Hinner inte skriva mer nu.. Bussen kommer om 25 minuter och ska väl gå om 15 minuter. Måste mysa med vovvarna först:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards