sannidizzy

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Sanni - 29 november 2009 12:27

Ja, idag är det första advent. Känns konstigt. Shit, snart jul. Är helt säker på att tiden kommer gå fort.


Jag började dagen med att ge hundarna varsina 30 min promenader. Det blir en gemensam senare, när jag känner mig piggare.
Har berättat flera gånger att Dizzy brukar få bulor/bölder på nosen vid vissa väder. Och sådana har hon fått igen. Igår fick hon en hel bunt på nosen och även idag.
Trodde faktiskt att dom bara skulle komma vid fuktigt väder, för det har det varit tidigare, men dom kom nu när det är frostigt.
Menmen, ingenting att oroa sig för precis. Hon har ju haft det så i snart 4 års tid. Nu var det längesedan sist. Kommr ihåg när vetr kollade på dom en gång, han var helt säkert på att det var typ som "ungdomsfinnar", men det är det knappast. Är väl nånting i luften antagligen. Eller något.


Igår så vägrade Vilda att lyssna på mig när vi var ute, hon skulle leka och springa omkring, jag ropade, gick för att hämta henne, men då stack hon ju bara längre. Tillslut så orkade jag inge mer, så jag tog i, med den mörkaste och grovaste rösten åt henne och sa åt henne att gå in. Hon tittade på mig, sedan sprang hon in mot dörren och när jag släppte in henne så sprang hon in på rummet, och jag sa åt henne att lägga sig och hon hoppade upp i sängen och såg verkligen jätteledsen ut.
Det där var effektivt och kan säga att jag gjorde verkligen rösten riktigt mörkt, för efteråt så brändes det som tusan i halsen, haha, kändes lite imorse med. Haha, men det funkade ju. Orkar inte att hålla på tramsa runt med henne. Hon ska lyssna, så är det.

Efter en minut drygt så gick jag tillbaka på rummet och började prata lite med henne och hon blev superglad och började collieprata och skulle pussa mig i ansiktet:) Söt hund.


Förresten, en grej om lydnaden. Nu funkar ställandet helt:D Bara fotgåendet kvar, sedan är vi redo för tävling:D Lycklig som tusan är jag. Så vi ska kämpa med det där. Vill tävla!!


Idag, 23:30 inatt så åker brorsan och hans flickvän/sambo till Thailand och kommer hem igen den 22 december. Avundsjuk? Oja...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards