sannidizzy

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sanni - 11 november 2009 12:24

Har varit med Niclas sedan i lördags. Han följde med hem hit, efter jag, mamma & syrran hade varit och handlat. Och han var här till igår. Skoj, skoj. Dock inte blivit någon hundträning förutom i söndags när jag började ännu en gång att försöka lära Dizzy "städa". Alltså lägga saker i en korg eller nått sånt. Självklart fattade hon, men inte riktigt att hon skulle lägga papperna i korgen, men det kommer det med.
Vilda prövade jag också det där på. Och jag måste säga förlåt till henne, vi har alltid sådär smått skämtat (och lite allvar) att Vilda är trög, bara för att vi är van vid Dizzy som är sjukt lättlärd, så har vi tyckt att Vilda inte varit det.
Men nog är min Vilda lättlärd alltid. Hon är fan smart den hunden med!
När jag ska lära hundarna så lär jag dom först att köra ner huvudet i papperskorgen, för att dom ska senare förstå vart skräpet ska. Iallafall så stod jag med papperskorgen på golvet och väntade för att se vad Vilda gjorde. Hon kikade lite lätt ner i papperskorgen och jag klickade & belönade. Och det var allt som krävdes, sedan fattade hon vad jag ville och körde ner hela huvudet varenda gång. Duktig tjej:D

Sedan på skoj så vände jag på den för jag tänkte att hon skulle lägga tassen på den, samma sak där. 1 gång, sedan förstod hon..

Mattes lilla älskling:)


Förresten insåg jag igår att om 4 månader fyller Vilda hela 2 år!!!! Fatta vad sjukt. Det kommer gå fort.
Får ångest också, med tanke på att jag inte startat i lydnads 1:an med henne ännu.. Och hon är snart 2 år..

Ska verkligen försöka kämpa och få henne klar INNAN hon fyller 2. Det finns en tävling innan hon blir det, så ska försöka bli klar tills dess. Det måste vi ju hinna, hoppas jag.
Annars är det nog bara jag som är oerhört kass..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards