sannidizzy

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Sanni - 25 september 2009 22:02

Vilda är en otroligt livlig hund. Hon vill att det ska hända saker i stort sett hela tiden och hon vill bara träna & träna eller leka & leka i stort sett hela tiden.

Som nu, hon har inte fått någon träning på 2 dagar då jag har varit i granlo i 2 dar. Och ända sedan jag kom hem har hon varit efter mig som en svans och försökt fått igång mig, sprungit och hämtat leksaker och så fort jag gått någonstans så har jag haft henne efter, hon har hoppat på mig & allt möjligt. Alltså har jag just nu en collie som tydligt är underaktiverad. Är inte van vid en SÅN aktiv hund. Dizzy är väldigt livlig hon med, men hon anpassar sig väldigt bra efter mig med allt. Jag kan märka på henne när hon fått lite träning, för hon stressar upp sig över småsaker under promenader då. Men hon blir inte som Vilda, sådär galen efter bara någon dag.

Helt otroligt. Men det är nog bra att Vilda är så livlig och glad av sig, för det kan ju behövas i collie världen. Är glad över att hon är så tränings-lek glad som hon är.

Morgondagen ska det förhoppningsvist bli, spår, uppletande och lydnad för båda hundarna. Det skulle vara roligt, det var ett tag sedan vi körde spår & uppletande. Måste passa på nu innan snön kommer.


Har varit med Niclas sedan söndags. Först så var vi hos honom från sön-mån sedan for vi hem till mig. Vi gick en väg i skogen som jag aldrig gått med hundarna, fattar inte varför. Hur mysig skog som helst och jättefint. Bra stig och väldigt bra spårmark!! Varför har jag aldrig tänkt på att gå där?? Den vägen är ju bara drygt 200 m bort.. Dum man är, haha. Där blir det fler gånger att gå och det positiva var att det var mkt uppförbacke och det är ju bra;)

På onsdagen for jag iväg och var barnvakt åt kusinbarnen och var en sväng på stan med en gammalkompis. Niclas var kvar här hemma med hundarna och när jag kom hem så hade jag 2 nöjda hundar som hade varit ute och lekt mkt. Syndes väldigt tydligt på Dizzy att hon var nöjd, hon bara låg på backen ute och såg lycklig ut.

Härligt som tusan att komma hem till det när man varit aktiv själv hela dagen och kanske vill ta det lugnt istället för att komma hem till 2 hundar som antagligen bara fått gått ut några snabbisar.

Härligt som sagt!


Nu ska jag kika på lite tv och bara njuta av kvällen. Har haft ont i huvudet och mått lite illa istortsett hela dagen, så det kan vara skönt att det är lugnt och bara mysa. Återkommer imorron med hur det gått med träning


Avslutar med en bild med min underbara Dizzy. Hur vacker får man bli???


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards