sannidizzy

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Sanni - 3 maj 2009 16:00

Ja, vi gick ut med hundarna, jag och mina 2 kompisar som sov här över helgen. Vi hade hundarna lösa, det vill säga Dizzy, Vilda & grandisen Nixon. Vi går en bra bit och hundarna springer hit och dit och har riktigt roligt. Men så upptäcker Angelica att det är någon av hundarna som blöder, för det var fullt med blod lite här och där på gräset och så var det såklart Dizzy som hade gjort illa sig. Rejält också, på bakbenet alldeles ovanför trampdynan. Det bara rann blod ur henne och vi skyndade oss hem, där mamma hjälpte till att försöka få rent det, upptäcker då att det är ganska djupt och det är någonting som ser ut att vara av. Så det var bara att börja leta efter en veterinär, eftersom Sundsvalls djurklinik inte ens kan ha öppet under helgen.
Som tur är fanns det distrikt veterinär i matfors, så mamma ringde dit och som tur är fick vi fara dit.

Det behövdes definetivt sys och veterinären sa att senan hade gått av, men hon tyckte det var konstigt att hon kunde gå på tassen iallafall. Iallafall så fick Dizzy lugnande och sedan rakade vetr bort pälsen och gav bedövning på såret och gjorde rent och så klippte hon även kanten på såret innan hon sydde.

Och nej, detta var inte allt som hände. Det andra kan jag ens knappt fatta att det ens hände. När vetr höll på att skära bort resten av pälsen som hon inte fick bort med rakapparaten känner jag hur jag börjar må riktigt illa och blir hur yr som helst. Aldrig känt sådär, jag hinner tänka att jag kanske måste ut och ta luft, men det hann jag inte. Utan jag svimmade! Japp, sant. Fattar inte ens att jag gjorde det. Rätt var det var så vaknade jag på golvet av att min mamma höll på ruska i mig och dom hade lagt upp mina fötter på en stol. Jag fattade inte vart jag var först, trodde jag var hemma och sov eller nått. Det tog ett tag innan jag fattade att jag hade svimmat och att jag var hos veterinären.
Jag hade tydligen först ramlat över Dizzy, dom trodde att jag kramade henne och sedan föll jag bakåt och slog i huvudet rejält i bänken bakom.
Har aldrig någonsin haft så ont i huvudet någon gång.
Medan dom gjorde klar Dizzy fick jag ligga i en säng och vila och Angelica & Johanna höll mig sällskap.
Jag kunde inte ens se riktigt ordentligt, det var suddigt och jäkligt. Så när vi kom hem så ville mamma fara in på akuten med mig, så då gjorde vi det. Men det var ingen större fara, dom kollade igenom ordentligt. Så igår när jag kom hem fick jag inte göra så mycket. Utan bara vila typ.

Så, vi hade ganska fullt upp, först 2 timmar hos veterinären, sedan 1 timma på aktuen.

Dizzy mår bra, hon är dock irriterad på tratten hon har på sig och så haltar hon stackarn:(

Och idag var det utställning för Vilda.
Vi fick ett 1 pris och så fick vi ett 1:a i konkurrensklassen med, så vi är riktigt nöjda!

Kritiken var såhär:
"Feminint ganska välformat huvud. Ej helt parallella linjer.
Bra hals, tillräckligt stram rygg, bra vinklar fram och bak.
Bra ben, platta tassar, ganska vägvinnande rörelser.
Bra päls, bra temperament"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards