sannidizzy

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Grattis farmor!

Av Sanni - 20 mars 2009 10:27

Idag skulle min älskade farmor har fyllt 81 år. Grattis farmor.

Jag saknar henne något enormt mycket. I över 3 månader har vi varit utan henne nu. Jag skulle bara vilja kunna ringa och prata med henne, jag saknar det enormt mycket, det var så skönt att prata av sig med henne.
Och hon var alltid intresserad hur det var med allt, särskilt hundarna. Riktigt intresserad och kom med tips och allt möjligt. Min älskade lilla farmor.
Saknar dig

Jag sitter här och väntar på att håret ska torka någon gång så jag kan gå ut med hundarna. Det jobbiga med mitt hår är att det tar typ 3 timmar innan det är torrt.. Mycket störande.
Men iallafall så ska jag nog ta promenad på skoterspåren med dom så dom får springa fritt och leka och söka lite godis och sånt.
Sedan behöver Vilda få en rejäl borstning med. Antagligen kommer det lossna mycket hår, det har gjort det dom senaste gångerna jag borstat henne.. Fast jag tycker inte att det är så mycket hår på golvet, så det är ju bra.


Brorsan har ringt på en lägenhet i stan, inte för jag vill bo i stan, men jag är riktigt avis. Och glad för han då, hoppas han får den. Eller dom får den. Linn ska ju självklart bo där med. Skulle bli mycket närmre för dom till jobbena och spara in bensinpengar, så jag hoppas på det.
På tal om jobb så har jag sökt lite sommarjobb. så hoppas verkligen att jag fått nått, är i stort behov av mer pengar!

Jag hoppas mest på ett jobb i utemiljö, rensa rabatter och sånt. ett riktigt skitgöra, men man får vara ute iallafall!


Jag är riktigt nervös inför den kommande röngtningen med Vilda.. Ska ju inte skriva vilket datum det är med risk att Anita läser, men det är snart iallafall kan jag säga.
Hoppas verkligen att det är helt perfekta höfter och armbågar, håll tummarna på det!!!


Sedan är jag även sjukt sugen på att starta i lydnads1:an med Vilda. Men måste som sagt få in alla momenten i hennes skalle.
Vi har STORA problem med apporten.  Hon älskar att bära saker, men att få in i hennes skalle att man ska bära på apporten utan att tugga går bara inte. vet ni hur hon gör när jag ska hålla på med apporten?
Hon kan ta den i munnen, men samtidigt osm hon har den där så lägger hon sig för det mesta ner och sedan släpper hon apporten. Eller så sitter hon upp och släpper apporten och så skyndar hon sig att slänga tassarna på den.. Knäppa lilla collie. Men bara att kämpa på..

Om det är någon som har tips, så snälla, kom med dom.

Lägger in samma bild osm igår på Dizzy, tycker den är så jädrans härlig
Flygande Dizzy. haha



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards