sannidizzy

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Sanni - 23 januari 2009 11:46

Har blivit utmanad. So here we go


Berätta 5 saker som dina vänner kanske inte visste om dig

1. Jag kan ibland ha riktigt hetsigt humör och blir arg lätt, särskilt när jag städar (opps), men det är inget jag visar för andra än min familj.

2. Jag har fot "fobi".

3. Jag hör liite sämre på det högra örat.

4. Jag får panik ifall någon tar låtsas "stryptag" på mig eller ens kommer i närheten av sin hand mot min hals. Beroende på vilket sätt dom gör det på.

5. När jag var liten hade jag inte lockigt hår. Utan det var rakt. Men i 6:an började det bli lite vågit och sedan blev det värre för varje år, märks tydligt när man tittar på klassfotona hur det blir lockigare och lockigare:) Haha

Utmana 5 personer att svara på utmaningen.

Utmanar: Eva med hundar, Angelica, Johanna och andra som känner sig manade:)

Av Sanni - 23 januari 2009 00:17

Vid 1 tiden så for jag och Vilda till matfors. Tänkte gå över broar och lite här och där. Vi hamnade t.om på bhk och tränade en stund. Vi tränade på fotgående, det kunde jag inte hålla mig ifrån trots att jag tänkte vila med det ett tag. Men det var inte så många ljud idag! så det var skitbra. Och så påbörjade vi på riktigt med hopp över hinder, och vad duktig hon var. Hoppade direkt på hopp. Körde även inkallning och läggande under gång. Påbörjade också ställande, fast jag har henne framför mig och säger "stå" än så länge. Och så satte jag henne ner och gick ungefär 7-8 meter bort och så testade jag bara för skojj skull och sa ligg och genast så slängde hon sig ner i backen. Vilken hund jag har fått:) Älskar verkligen att arbeta. Vi kampade med kopplet på inkallningen och hon var verkligen på G. Hon blev helt tokig och kampade rejält. jag kunde snurra henne t.om Det tyckte hon var skitroligt, började kampa ännu mera då.


När vi kom hem (efter 2.5 timmar) så tog jag ut Dizzy och tränade henne lite nu när jag äntligen hdae köpt hundgodis. Och vilken glädje hon hade!! Blev helt impad, har ju inte tränat henne direkt sedan hon började löpa och det märktes. Hon riktigt älskade det! Gjorde allt jag sa direkt och svansen bara gick. Vi hade riktigt roligt:)

Senare på kvällen for vi till momma och hälsade på. Vi kom inte hem förräns 23, men gick ut med Dizzy på 1 timmas promenad:) Hon hade ju inte fått någon ordentlig idag så den fick bli sent. Nu är nog båda hundarna nöjda, hoppas jag iallafall...

Nu väntar sängen. Är riktigt trött.
Hoppas ni haft det bra..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards