sannidizzy

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Sanni - 21 januari 2009 22:07

Ja, vad gör jag för fel???? Dom säger ju alltid att det är aldrig hundens fel utan bara den som håller i kopplet, så då undrar jag vad det är som jag gör fel. Jag pratar ju såklart om min älskade Dizzy.


Hon har inte slutat med sina utfall mot småhundar. det hände idag igen. men denna gång var jag ute med båda hundarna samtidigt i koppel. Vi möter en tass som börjar gnälla och försöker ta sig fram till oss och Dizzy bara flyger ut i kopplet och börjar tokskälla på taxen och Vilda blev jätteglad och skulle hälsa vilket resulterade i att jag ramlade och slog knät rejält i vägen. Ont som fan gjorde det, men struntade i det då och drog in Dizzy till mig och fick hålla i henne hårt.
Tanten som hade taxen verkade itne bli rädd iallafall som dom flesta blir när min stora svarta hund gör sådana saker, utan hon frågade medans jag satt där ifall dizzy var en flat, många ser det. Jag ser dock inge flatt i henne faktiskt, eller ibland, men inte ofta.
Och sedan klämde hon ur sig "Dom brukar ju vara snälla"... jaha. tack. Nej, men hon sa direkt efter, "men hon är säkert väldigt snäll, det var väl bara nå fel nu bara".. Sedan började hon gå och vände sig om igen och frågade ifall det gick bra...

Men Dizzy då:( Vad är det för fel? Hon har aldrig varit särskilt förtjust i småhundar, dom brukar ju alltid hålla på att skälla på henne, men hon brukar aldrig bry sig, men dom senaste månaderna har hon flugit iväg mot dom och tokskälla. suck. Blir så förtvivlad. Alltid ska det vara något med min älskade hund.
Men det är bara att kämpa på som med alla andra problem vi haft. Rymning, bitattacker, jaga bilar, jaga katter, bita lite mer osv...

Även om hon kan vara riktigt hopplös den där stora svarta så är hon mer av tiden helt underbar. Hon betyder så mycket för mig och jag älskar henne så otroligt... Utan alla dom där problemen vi haft skulle hon inte vara den dizzy jag älskade:) Dom perioder då hon har varit en ganska lugn hund (folk brukade fråga ifall hon var gammal t.om.) som gick hela tiden gick fint och lyssnade på lilla minsta jag bad om, så saknade  jag den vilda dizzy, det är ju sån hund hon är!

(en liten parantes bara, i skrivandes stund skyndade sig vilda att springa fram till tvn och stirra på den och lägga huvudet på sned, varför? Jo för att gubben ppå tvn höll på såga, sötnos)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards