sannidizzy

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Sanni - 20 januari 2009 20:26

Herregud, vilket väder det är ute. Det bara vräker ner snö och blåser.
Det blev en kort promenad nu på kvällen, för det blåste som fan, och man fick hela tiden snö i ögonen så dom sved och hundarna fick klumpar under tassarna osv.


Idag så utställningstränade jag Vilda lite. Och jag säger bara en sak KATASTROF. Haha:) Hon galopperade, skulle bita i kopplet, hoppade efter mina händer. Men däremot stod hon skitsnyggt:) Det är hon duktig på:)
Men det är bara att träna på. Vi har ju 1 månad på oss innan det är dags.
Undra hur det kommer gå? Hoppas det går bra iallafall. Men lite orolig blir jag eftersom det är i ett ridhus, Vilda har aldrig varit i ett sånt, aja, det går som det går..


Titta vad vacker hon är, min Vilda:)



Av Sanni - 20 januari 2009 11:29

Ska bara skriva att hanen har varit här hela natten. När mamma skulle åka på jobbet så var han kvar, stod på vägen och kikade på henne och lappen var kvar på honom. så han hade inte varit hem..


Då blir man ännu mera brydd, bryr dom sig helt enkelt inte?

Av Sanni - 20 januari 2009 00:01

Jag blir så arg och ledsen.
Schäferhanen har varit här i flera timmar ikväll. Rättare sagt 5 timmar.
Jag var ute och gick på promenad med Vilda vid 7 tiden och då har vi gått på vägen och över E14 när vi gått ca 1 km hör jag nått som kommer springandes bakom oss, då är det schäferhanen. då har han följt efter oss den biten. Han hade kunnat blivit påkörd!!
Han fick dela koppel med Vilda hem till oss, ville ju inte bara strunta i honom. Hemma igen så sa jag åt honom att gå hem och ja, han började springa hemåt. Efter ett tag går jag ut med Dizzy för hennes promenad, men vi hinner bara gå 300 meter sedan är schäfern där igen. Det blev verkligen kaos kan jag säga, med en höglöpande tik och en hanhund efter vägen. Fick ringa hem för hjälp, packade in Dizzy och mig i bilen och så åkte vi hem. Strax därefter kom hanen igen. sedan gick han omkring länge på våran gård och andras gårdar. Gick ut många gånger och sa åt honom att gå hem, han stack, men kom tillbaka igen.
Nu har jag varit ut och hälsat på honom, då har han varit här i 5 hela timmar. När jag och syrran kom ut och visslade på honom skyndade han sig fram gnällande och blev glad. Sedan stod han där och ville bli gosad.
Tycker så synd om honom. Hur kan man bara släppa ut en hund och sedan inte bry sig om vart han tar vägen?????
Tro mig, vi hade märkt ifall dom hade letat efter honom. antagligen så har dom bara varit närheten av sitt hus och ropat, om dom har gjort det för överhuvudtaget.
Han har ju varit här på nätterna med!!! Blir dom inte orolig? Bryr dom sig inte? Jag blir så arg, hur man kan behandla en hund så? Jag skulle vara hur orolig som helst ifall någon av mina hundar försvann och var borta i 5 timmar, även om dom är van vid det... Arg blir jag med...

Jag önskar att jag vågade säga till. Men det är så typiskt mig. Jag törs aldrig säga vad jag egentligen tycker, vågar knappt det till min egen familj. Utan jag håller mest med andra, även om jag inte tycker det. Suck... Försöker bättra mig men det är svårt.
Det är så mycket lättare att skriva till folk än att prata tycker jag. Så därför skrev jag faktiskt en lapp till dom, eller ett "brev". HAHA. Fast det var vid 8 tiden och sedan trodde jag att han skulle hem. iallafall så skrev jag en massa saker om vad han gjorde, sprang efter vägar osv. Och så la jag det i ett kuvert, sedan i en plastficka och tejpade lite och till sist så band jag fast det i hans sele. Han hade fortfarande kvar det nu när han var här. Så han har inte varit hem mellan gångerna...

Får se ifall dom läser det och ifall det blir någon bättring.

Tror snart att grannarna tror att det är Dizzy som smyger omkring på deras gårdar och skiter. en granne frågade ifall det var Dizzy som brukade springa på deras gård. Själv stod jag där som ett frågetecken tills jag kom på hanen...


På tal om grannar. Ibland när jag har hälsat på grannar med mina hundar har dom frågat ifal jag brukar kolla på Cesar Millan. Eller det har hänt 2 ggr föresten. Då liksom har dom sagt "Brukar du kolla på Cesar Millan? Han är jävligt duktig med hundar, får till dom jättebra osv". dom gångerna har jag undrat ifall dom försöker säga mig någonting? Mina hundar är väl itne dom direkt lugnaste när dom hälsar på någon. Som sagt, dom kanske försöker säga mig någonting. haha.. hm.. vem vet........

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards