sannidizzy

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Sanni - 19 januari 2009 09:59

Igår gjorde vi inte så mycket. Ovanligt va?!
Har inte riktigt kommitn igång riktigt med träningen med hundarna, det har gått jävligt segt nu... Men nu är det väl dags att sätta igång. Måste köpa hundgodis först som varit slut i 2 veckor eller nått sånt.


Jag vill verkligen att Dizzy ska börja sluta löpa snart... Att ha schäferhanen på gården och dizzy kopplad hela tiden är inte roligt. Nu har vi dörrarna låsta med, vill inte riskera att det ska hända samma sak som förra året. hehe.

Jag vill lära Dizzy något nytt trick. men vette tusan vad det ska vara, hon kan ju väldigt mycket och nu står det still för mig... Något riktigt "coolt" vill jag lära henne, men som sagt, vad ska det vara...
Vilda borde också få lära sig nått litet trick, det enda tricket hon kan är dansa, det vill säga snurra ett varv. Kanske buga? eller vinka? Ah, vi får se vad det blir.

Igår hade jag och vilda en riktig mysstund, jag låg i syrrans lilla soffa och kollade på film och då kom vilda och hoppade upp och la sig på mig och där låg hon länge. När hon väl hoppade ner skyndade Dizzy sig att hoppa upp. Haha. toka.


Nu ska jag gå ut och hämta posten och sedan ska hundarna få sin morgonpromenad. Igår på morgonpromenaden hittade Vilda nått riktigt äckligt, en fågelvinge och den sprang hon omkring med, som sagt, det är ingen collie som jag fått hem. utan det måste vara någon slags retriever.

(föresten vågen visade -5 kg imorse, gissa om jag var glad. Fast nu lär det gå segare, det går ju alltid fortast första veckan.)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards