sannidizzy

Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Sanni - 6 januari 2009 09:37

Vilda väckte mig imorse, hon behövde gå ut lill tjejen! Hon är riktigt duktig på att väcka. Först sprang hon omkring i rummet och delar av huset och gnällde sedan tog hon sats och hoppade upp på mig med framtassarna med en jävla fart och sedan snabbt ner igen, och sedan så upprepade hon det igen.


Helt otroligt. 4:e dagen i rad jag skriver. Måste nästan vara rekord juh!


Idag så har jag planerat först och främst att sitta här, framför datorn och spela lite tills 11 eller nått. Min syrra fick The Sims 2 Livet i lägenhet i julklapp och jag kan inte låta bli att spela det. Det är så himla roligt.

Sedan har jag inplanerat att hundarna ska få varsina promenader, både skönt för hundarna och mig:P hehe. Och så ska jag börja lära in att Dizzy ska stänga diskmaskinsluckan. Det ska bli spännande att se hur det går. lär nog inte vara så svårt med Dizzy inte.
och så måste jag titta igenom en hel pärm full med information från Arbetslivs resurs som jag börjat gått på... Och så har jag en massa pappaer att fylla i tills på fredag. Det är papper med frågor som jag har svårt att svara på. Typ, "Vad är dina mål, delmål, hur ska du göra för att uppnå ditt mål, på vilken tid" och en massa sådana. Såna frågor som jag gjorde allt för att undvika i skolan. Men nu kan jag inte det längre. För att ifall jag skippar sånt så blir jag utan pengar och det vill man inte.

Jag ska börja få pengar om jag inte berättat det, ersättning. Tror att det är 2000 kr i månaden. Väldigt skönt!!!! Äntligen.
Men det bästa vore ju ifall jag fick jobb, men frågan hur fan jag ska hitta nått. Tänk hur många som tog studenten i våras/somras här i sundsvall. Tänk hur många det är som faktiskt ska ha jobb. Skit svårt är det ju.


Nu spelar det ingen roll vad jag får för jobb, medans jag bor hemma. Men när jag flyttar, då måste jag ju ha ett jobb där jag antigen kan ha med mig hundarna på eller ha möjligheten att åka hem och rasta dom. Nu som sagt när jag bor hemma, så gör det inget. För då är det alltid någon hemma som kan ta ut dom då och då och dom blir inte ensamma.......


För övrig längtar jag som en tok till nationella utställningen i februari i timrå som matfors bhk anordnar. Vill så gärna ställa ut Vilda:) Nyfiken på vad hon skulle få för kritik. Jag har ingen aning ifall hon följer rasstandarden. Det är folk som har frågat mig och jag har pinsamt nog inte vetat:S
Även om hon nu inte skulle göra det, så är ju utställnign inget som är Nr 1 på våran lista av vad vi ska pyssla med. Först så har vi lydnad och sedan kommer brukset. Sen kanske utställning kommer.
Och så önskar jag att tiden kunde gå fortare så hon blir 1 så jag kan åka och röngta henne. Jag vill gärna ha det gjort. Så man inte behöver tänka på det. Eftersom det är ju tänkt att hon ska gå i avel, ifall nu HD röngten, och MH:t blir som uppfödaren tänkt sig. Det hoppas jag.
För att den glädjen, leklust och arbetsviljan som Vilda har, tror jag kan ge lite i collien. Det är ju mycket sånt som fattas. Men hos Vilda är det inga problem alls. Hon har älskat att fått jobba ända sedan hon kom och blir så glad när hon får göra det. Och så är hon riktigt social av sig. VÄLDIGT social. Blir glad åt alla människor och tror att alla vi möter vill hälsa på henne:)


Nä, nu har jag inte tid att skriva med. Klockan är snart 10.

Hoppas ni får en fin dag.

Här blåser det och är inte ett dugg kallt ute.

Här är Vilda, runt 5-6 månader skulle jag tro:) Så himla liten och såååå lite päls. Haha


*********************
upptaderat 15:45

Vilda mår inge bra idag. Hon har spytt flera gånger sedan vi klivit upp och så gnäller hon och vill ut ofta. Stackars tjejen. Men hon är lika livlig som vanligt iallafall...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards