sannidizzy

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Sanni - 1 januari 2009 11:32

Det kommer kännas ovant, som vanligt, att skriva 2009 istället för 2008. Det tar ett tag innan man vänjer sig.


Det var så oerhört skönt igår! Tabletterna fungerade! Zelkéne tabletterna som vi gav till Dizzy. Ja, hon reagerade lite grann på dom och låg ner i ett hörn, men hon var inte okontaktbar och vägrade komma fram! Hon följde t.om ut bara 30 minuter efter alla smällar, alla andra år var det inte ens någon mening att försöka!

Och under kvällen så var vi ut en gång och då precis när vi kommit ut på backen så kommer det en raket. Då går Dizzy upp på altan igen och sätter sig och väntar på att jag ska släppa in henne, alla andra gånger fall det kommit en raket så har SPRUNGIT in med svansen mellan benen, men inte igår. Det var verkligen skönt!

Tusen tack till Eva (http://www.hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se) som rekommenderade dom här tabletterna!


Ja Vilda då, hon reagerade ingentin på raketerna. Visst, hon kollade lite, men rädd blev hon definetivt inte. Hon ville till och med ut på 12 slaget trots alla smällar, vilken skillnad det kan vara på hundar. Och då är Vilda en collie, som dom flesta människor tror är rädda för allt. Inte den här tösen inte.
Och tidigar under kvällen när jag var ut med henen höll min bror på att smälla raketer, då blev Vilda bara busig och ville jaga dom. Haha. Knäppa vovve.


Idag ska jag försöka dra med mig syrran på promenad, ett av hennes löften var att gå ut på promenad varannan dag, och då kan hon börja idag tycker jag:)


Hoppas ni får en bra första dag på det här året! ett år som jag hoppas ska hända många roliga saker på!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards