sannidizzy

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Julen

Av Sanni - 26 december 2008 15:39

Ja, då är vi inne på sista juldagen.

Jag har inte haft någon julkänsla alls dom här dagarna, ingenting. Men trevligt har vi haft det god mat, gott fika, godis och mycket mer. Vi firade julafton hemma halva dagen och resten hos släktingar. Jag fick många bra julklappar, filmer, bok, grejjer som är bra att ha när man flyttat såsom bestick, glas, formar och en massa andra saker. 2 par pyjamasbyxor fick jag med:) härligt, precis i sånt material jag vill ha med,

Jag gick med ena hela dagen igår, förutom när vi for på ICA en snabbis. Hundarna fick inte göra så mycket igår, för igår var det en riktig latardag vi hade, hur skönt som helst. Kan inte komma ihåg senast jag mest satt framför tv och bara myste. Men däremot duschade jag dom igårkväll, fick bara för mig det. Så idag är dom fina, Dizzys päls är dock strulig och lite fluffig, haha min sötnos. Och Vildas vita krage är riktigt vitt idag. Undra hur länge det håller i sig.


Idag så lossnade limningen på Vildas ena öra, och det var på det öra som faktiskt var ganska bra innan vi limmade, men inte nu längre. Det blev inge bra alls. Det ställde sig nästan upp direkt:O Bara en pytteliten tipp. SUCK! Få se hur andra örat blir, har iallafall masserat det öra som limningen lossnade på och satt dit häftmassa igen. Vet inte om jag vill limma igen innan utställningen om 2 mån. FAst det är ju visserligen långt dit, men få se hur det andra blir först. Dessa collieöron:P


Idag har hundarna iallafall fått träning:) körde ett blandat lydnad/freestyle pass med Dizzy, det funkar bäst när jag kör så än bara lydnad, det tycker hon är dö tråkigt, men om jag blandar in hopp, backning, snurra, gå på bakbenen och så, då är det skit roligt. Läggande under gång funkar ju kanon med Dizzy, det är nog hennes favorit moment slänger sig ner i backen.


Vilda fick ett lydnadspass som innehöll hålla fotposition (HAR HON SVÅRT FÖR), läggande under gång (fast vi har inte kommit så långt så jag kan fortsätta gå) och inkallning. Vet verkligen inte hur jag ska göra med hennes skällningar och gnällningar när vi tränar, hela tiden så kommer det skall och det hjälper inte att säga åt henne, önskar att det fanns någon som kunde hjälpa mig med det.


Och så fick båda köra budföring. Båda hundarna älskar det och fattar vad dom ska göra, behöver bara säga "Marsch" så sticker dom direkt. Duktiga tjejer. Vill ge extra mycket beröm till Vilda, för idag så stack hon direkt på marsch kommandot och skyndade sig till mottagaren (mamma) och satte sig fot, men hur lite hjälp som helst:)


Nu ska jag gå och pussa lite på Dizzy, hon ligger så sött bakom mig, så jag kan inte motstå henne, haha! Ha en bra kväll!



 
 
Ingen bild

Eva å Tess

27 december 2008 08:07

:0( ja de är ett rent helvete detta med raketer och smällare! Har du skaffat nåt lugnande åt henne? om inte, så försök verkligen göra det! det på frestar hjärtat nåt grymt denna stress som dom lagrar i kroppen. Och det kan ju även göra att Vilda blir rädd, å de vill man ju inte... ring vetrinär på måndag och hör. Annars så säljs det naturmedel med... hör av dej om du vill veta mer... Kramiz

 
Ingen bild

Sanni!

28 december 2008 18:26

Vi pratade just om lugnade idag, tänkte att vi skulle ringa till vetten och höra, så få se!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards