sannidizzy

Alla inlägg den 13 december 2008

Av Sanni - 13 december 2008 16:55

Lite hund har det blivit iallafall. Hundarna fick ett varsitt klickerpass i går, försökte lära Vilda lyfta på baktass, men det gick ju inte alls, hon var inte ett dugg kittlig. Och Dizzy försökte jag lära att hämta tidningen, hon tyckte det var urkult, men blev för ivrig så hon slet ju sönder dom istället, hehe.

Och så har jag fixat med Vildas päls, testat att klippa till tassarna, haserna och sånt. Träna lite till utställningen i februari, måste säga att jag blir riktigt impad av Vilda, hon står helt still på bordet medans jag håller på borstar och pillar på henne, hon rör sig inte, utan står snällt och väntar tills jag blir klar, riktigt duktig är hon.


Imorgon ska jag försöka ta ett lydnadspass med hundarna, det kan dom behöva båda två.. Måste försöka få ett snyggt fotgående med Vilda, det är ju bara 5 månader kvar till planerad start i lydnaden nu!!!!


Alldeles strax ska jag ta en promenad med hundarna, vet inte än om jag ska ta dom en och en eller båda samtidigt. Får se...


Saknar min farmor oerhört mycket. Det är svårt att tänka sig att man aldrig ska få träffa henne igen. Min farmor blev 80 år, så hon har fått ett ganska långt liv. Dock har det inte alltid varit så lätt för henne. Under sin tid så förlorade hon 4 av sina 7 barn och en man. Och 2 av dom var det bara 3 månader emellan när dom dog, det måste ha varit hemskt, knappt hunnit smälta sin enas sons död.  Fy fan..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards