sannidizzy

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Torsdag

Av Sanni - 23 oktober 2008 11:10

Var borta i stort sett hela dagen igår, vid halv 1 så for vi in till stan, sofia och mamma skulle på nått möte och efter det så skulle vi till min mormor som fyllde år. Hundarna var också med. Medans jag väntade på att dom skulle bli klar med mötet så tog jag en liten stadspromenad med hundarna, det gick ju sådär kan jag säga. Dizzy var riktigt ivrig och drog och drog och Vilda, ja inte skulle hon gå förbi ett läskigt ställe, åh nej, det går ju inte alls. Så jag stod där med ena armen sträckt åt det ena hållet och den andra åt det andra hållet...


Efter deras möte var klart så for vi till birsta en snabbis för att handla en vaxduk åt momma. Sedan så for vi hem till henne, där blev det fika. Vi blev där några timmar, sedan när vi kom hem igen så bytte jag bara om sedan tog jag hundarna och for iväg till brukshundklubben för träning. Syrran var med och höll i den hunden som inte tränades för tillfälle. Dizzy skötte sig väl bra, hade henne lös, men det var typ inge hundar där, men men.
Och Eva! Jag skulle aldrig ha sagt igår att Vilda fortfarande var lika underbar som vanligt och att hon inte alls var jobbig eller nåttsånt, igår var hon totalt okoncentrerad och det var ju roligare att lukta på en fläck längre bort än lyssna på matte:P
MEn antagligen så var hon trött. Hade varit mycket igår. Försökte få henne att gå upp för vippen (agility) och DET GICK INTE ALLS! Testade även bruksstegen och ja, det gick inte heller, Dizzy däremot älskar den. Hon går upp och ner för den så fort hon får chansen.
Aja, får väl testa då hon blir äldre.


Idag vet jag inte vad jag ska hitta på... Är lite irriterad på hundarna som sprang rätt in i mig när jag var ut med dom....

 
 
Ingen bild

Eva

23 oktober 2008 14:16

*asg* jaaaaa ja vet :0) ja bruka ju ha rätt i de jag säger *asg* men va glad, de är "bara en period" hon går igenom juh... träna mkt på de hon KAN, och sluta dalta med henne... glöm inte att ställa krav åsså... på ett bra sätt givetvis :0) Kramiz

 
Ingen bild

Eva

23 oktober 2008 16:53

hoppas de är okej att jag lagt till dina sidor på min blogg... annars få du hojta till så tar jag bort dom :0)

 
camilla

camilla

24 oktober 2008 13:25

Nosa på gottiga fläckar kan vi allt om ;D
Min hund dammsög hela tävlingsplanen förra helgen.... snooooook! Va...??? sa du nåt matte???? snooooooka snoka....jag hör inte...

Ha en trevlig helg!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards