sannidizzy

Alla inlägg den 24 september 2008

Av Sanni - 24 september 2008 00:01

Det var min grupps tur att börja inne med teorin denna gång. Det är 2 grupper med valpar, det var så många som ville gå nu, så dom var tvugna att dela upp oss, det går ju inte liksom med 17 valpar i en grupp:P hehe.

Iallafall så är det bara jag som har valp med mig in, eftersom dom andra har sina i bilar. Och under teori delen så låg Vilda för det mesta ner och gnällde och det tog mig ungefär halva tiden inne att få henne att vara still. Inte så roligt, men hon lär sig väl snart.

Desto bättre gick det ute:) Vilda var riktigt duktig, idag var det "sitt-stanna kvar" och inkallning som vi tränade på. Vid sittandes vid min vänstra sida så sa instruktören åt mig att börja ge från vänster handen istället för höger, eftersom det gjorde att Vilda svängde mer ut med baken och flyttade på sig osv eftersom jag gav från högerhanden, så nu ska jag börja med vänster, och det är svårt. Oerhört svårt, har ALLTID gett från höger. Och så sa instruktören att hon skulle vara hårdare med positioner med mig och Vilda eftersom vi vill ju tävla, så det var kanon. Beröm fick Vilda.

På inkallningen fick vi ocskå beröm, hon tyckte att Vilda hade ett snyggt sättandes när hon kom fram till mig, toppen! Roligt att höra vad andra tycker, då jag inte ser själv.


Sedan när vi var klara så kom det en annan valpkursare fram och började prata lite,frågade lite om Vilda och hur det hade gått idag. Och så sa hon att hon tyckte att Vilda verkade väldigt glad och positiv och att det var roligt då det inte är många collies som är det, kan inte annat än att hålla med.
För Vilda är otrolig. Så himla glad av sig och har en otrolig arbetsvilja och koncentrationsförmåga, den är bättre än Dizzys :-O Ja, det är sant. Jag blir förvånad själv.

När vi kom hem igen så var det dags för Dizzys kvällspromenad. Tror ni inte att Vilda ville följa med då å:P Haha, men det fick hon inte. Dizzy fick springa lite lös med, hon är riktigt duktig på inkallning ifall det finns korv:) Hon fick även lite fotgående och läggande under gång och söka korv som jag kastade ut på gräsmattan, så nu är hon nöjd med!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards