sannidizzy

Alla inlägg den 18 september 2008

Av Sanni - 18 september 2008 12:14

Igår när jag skulle gå runt elljusspåret så kommer det en lös hund springandes efter oss, jag hört att hans ägare ropar på honom, men han lyssnar inte. Dizzy hade jag i en 15 lång blå lina, innan jag hinner få tag i Dizzys sele för att hålla fast henne, eftersom jag förstod att hon skulle ju gå till honom så hann hon springa, och jag håller i linan i handen och hinner inte släppa den och bränner fingrarna rejält och Dizzy springer med världens fart efter hunden och jagar honom på parkeringen, sedan så stannade han och dom nosade på varandra. Hanhundens ägare får tag i sin hund och jag ropar på Dizzy som kommer tillbaka till mig. Hälsar på den andra ägaren och fortsätter att gå. När vi gått 1 km så kommer det en katt ut mot spåret och såklart stack Dizzy med världens fart efter den katten med.
Fattar inte, hon brukar inte jaga katter. Men nu har hon börjat med det...
När hon kom tillbaka igen blev jag så förbanant arg på henne så jag sa åt henne att ligga kvar och sedan gick jag ifrån henne ett tag, jag blev så förbannad så jag inte ville vara kvar där. När jag kom tillbaka efter en stund låg hon exakt som jag lämnat henne...
Hade tappat all lust att vara ute och gå med henne så jag vände och gick hem. Hon gick fint hela vägen trots att jag inte bad om det.


Men det som förvånade mig mest var att hon kom TILLBAKA från den andra hunden när jag ropade. Och glatt sprang hon tillbaka till mig... Min knäppa hund.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards