sannidizzy

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Sanni - 1 september 2008 19:26

Idag har jag tränat budföring med Vilda och budföring och sök med Dizzy, medhjälpande fick bli min syrra!

Vilda var riktigt duktig och hon tycke det var sååååå roligt. Använde korv som Anita tyckte att dom skulle få då:) Det var gott tyckte Vilda. Har även tränat inte dra i kopplet, stanna kvar och ligg. På ligg så slänger hon sig ner i backen:) Duktig vovve!


Dizzy fick testa på budöring för första gången idag, har aldrig kört det, och det var ju superroligt att springa mellan matte och andra matte, fast fortast fart hade hon till mig, Dizzy fick en betydligt längre sträcka en Vilda. Dizzy fattade även direkt, kunde säga marsch och hon kunde springa fram hela streckan utan några glada rop, fast det testade jag bara en gång för att se, det var ju trots allt första gångerna idag!
Sedan fick jag världens sug att träna sök, så jag drog med mig syrran ut till skogen också, hon fick springa in i skogen och gömma sig och jag och Dizzy stod  och gjorde något annat, direkt på sök kommandot så stack hon iväg! HIttade Sofia gjorde hon med och hon gick så snällt med Sofia tillbaka till mig, sedan sprang jag in i skogen och gömde mig bara ändå och Dizzy hittade självklart. Sedan fick Sofia gömma sig igen och hon var riktigt duktig Dizzy.

Har även tränat lite spontan lydnad och lite trick! Bara körde det jag kände för att göra och det första som dök upp i huvudet!


Ska gå och släppa dom senare ikväll, Vilda är en duktig flicka och följer efter matte ifall hon går åt ett annat håll, även fast hon leker med Dizzy:) Dizzy har börjat hålla mera koll på mig ute, jag har slutat att ropa efter henne utan jag bara går, det har funkat superbra!


Nä, nu ska jag kila vidare! Hejhej
(förra årets höstbild)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards