sannidizzy

Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Sanni - 26 augusti 2008 20:00

Ja, har blivit lite dålig på att skriva här. Sorry.


I söndags så var jag och Vilda och kollade på utställning i Matfors. Vilda var, ja vad ska jag säga VILD:) Haha. Hon skulle fram till ALLA och hälsa,så ni kan tänka er hur det såg ut, bara 3 gånger lyckades jag få henne totalt fokuserad på mig när en hund gick förbi. Aja. Vi träffade på en släkting till Vilda, en tremänning, korthårig, sobel tik:) Fin var hon. Den enda collien som var anmäld med. Sedan så träffade vi en som hade 2 collies som kom fram och pratade lite. Hon tyckte om Vilda.

Igår fick både Dizzy och Vilda ett varsitt spår, Vilda fick ett på 20 meter och Dizzy vet jag inte riktigt hur långt det var, men en vinkel och 1½ timmas liggtid. Inte Vildas då, det fick ligga 20 minuter.
För Vilda gick det inte alls, hon började spåra lite, men sedan blev det mer intressantare att bita i spårlinan, min lilla fjant:) Gick som en spiral över spåret i hopp om att hon skulle få upp spåret igen, men inte.
För Dizzy gick det mycket bättre. Eller inte från början., för hon fattade inte alls vad hon skule göra, så sa jag spår igen och då klickade det till i henne och hon tog spåret galant:) Stolt matte!


Ska snart ut och lägga ett litet spår åt Vilda, godisspår tänkte jag. Måste skynda mig, för vid 21:00 börjar en film jag ska se.


Hon som äger Vildas pappa Jack ringde förut:) Vi ska träffas någon dag den här veckan för att b.la träna tillsammans. Även Vildas halvbror ska vara med och någon till:) ska bli skojj, vi ska till Härnösand då.
Får se vilken dag det blir.

Just ja, den 9 september börjar jag och Vilda på en ny valpkurs, samma brukshundklubb men annan instruktör och om jag har tur så behöver jag inte betala hela kostnaden, för jag pratade genom mail med hon som ska hålla kursen och berättade att jag hoppat av kursen pga instuktören och så frågade jag vart jag skulle sätta in pengarna och då sa hon att det kan vi diskutera när kursen börjar, så vi får se nu:) Nu måste jag dock ut!

CIao

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards