sannidizzy

Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Sanni - 17 augusti 2008 14:08

Jag kunde inte hålla mig från lydnadsträning nå mera, hehe. Så idag körde vi ett pass. Och det gick så bra! Dizzy var så duktig på fotgåendet idag. HÄngde med när jag svängde, satte sig när jag stannade och höll bra kontakt, det var så roligt. Och Dizzy kände nog att jag tyckte det för hon var super glad:)


Håller på jobba på rutan nu, men vet vilken metod jag ska använda. Idag testade jag att lägga en musmatta i rutan som hon skulle trampa på, men det gick inte så bra, för då blev hon lekfull och blev till sig:) Vid några tillfällen tog hon musmattan i munnen och så stod hon bara där, haha. Sötnos.


Sättande under gång har vi börjat med också. Går sådär. Men det kommer.


Vilda har fått koppelträning, det gick ju som det gick. Vet inte hur jag ska få henne att förstå att man ska inte slänga sig fram i kopplet som en idiot. Dizzy avr ju typ likadan, men kommer inte ihåg hur jag gjorde:S Det var ju

2½ år sedan!


Slänger in 2 bilder från träningen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards