sannidizzy

Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

Midsommardagen

Av Sanni - 21 juni 2008 17:20

Jag tänkte gå ut och gå med Dizzy, men då börjar det åska, då lägger sig Dizzy under bordet, eller i ett hörn och vägrar kliva upp. Och om hon skulle så eller sitta så skakar hon som fasen, inte ens lite åska tål hon. Var ut med henne när jag TRODDE att det hade slutat, men då small det igen och Dizzy vägrarde röra sig, så jag fick hämta koppel och dra in henne igen, det är jobbigt det här.
Vilda däremot bryr sig inte ett smack, när jag var ut med henne så tittade hon inte ens upp när det small som värst. Duktig tjej...


Få se hur det går nästa gång på valpkursen, om det blir som i torsdags så går jag antagligen inte dit igen. Gillar inte instruktören metoder. I torsdags sa hon att Vilda börjar bli dominant :O och när Vilda liksom skällde till tog hon  vilda i skinnet runt om halsen och lyfte upp henne och höll så ända tills Vilda blev lugn, blev chockad kan jag säga, visste inte vad jag skulle göra. Så får hon fan inte göra nå mer... Som sagt, få se hur det går på torsdag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards