sannidizzy

Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Sanni - 7 juni 2008 20:00

Utställningen gick ganska bra. Vi kom dit vid halv 10 men inte förrän klockan var efter 12 så var det våran tur. Innan var jag så sjukt nervös så jag höll på få nå fel. Dizzy lyssnade inte alls på mig, tyckte jag. Men väl inne i ringen så skötte hon sig, sprang super fint bredvid mig och allt. Fast visa tänderna för domaren var läskigt, även fast det aldrig varit ett problem med Dizzy.
Iallafall så här löd kritiken:

Bra förarkontakt, lite tunnt bröst, väl vinklad bak, rak och fin rygg, (något torr hud)

Vi fick HP och gick vidare till finalen. I programmet så stod det att dom skulle börja halv 3, men inte förräns kvart i 6 så var det våran tur igen. Denna gång kände jag på mig att det skulle gå skit, nu var Dizzy okontrollbar, lyssnade inte ett smack och tittade bara på andra hundar, trött lär hon ha varit med den stackarn. Iallafall, så gick det skit. Hon skulle bara nosa och fram till dom andra hundarna. Så där åkte vi ut, synd tyckte jag eftersom på första sa domaren så fina saker om Dizzy när vi pratade. Och tyckte hon höll kontakten bra, han sa även att vi skulle försöka behålla det till finalen, men det gick inte..

Kan ju säga att jag är stolt över Dizzy, hon var så fin  där så. Min älskade tjej.. Vår första rosett fick vi med:D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards