sannidizzy

Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Sanni - 7 maj 2008 20:43

Ja, hela dagen har dock inte varit hemskt, bara riktigt hemskt i några minuter.
Idag har det inte varit min dag kan jag säga.
Det börjar med att jag ska baka alla dom där 4 franska chokladtårtorna och då hinner jag bara göra en enda innan elvispen går sönder! SKIT tänkte jag och som det inte var nog stressigt här hemma, 100 saker man ska göra tills på fredag, men då säger mamma att hon kan åka och köpa en ny, super tänkte jag då. På spisen har jag då smält margarin och choklad i en kastrull och jag har 1:an på. Men bestämmer mig för att gå ut med Dizzy innan mamma kommer hem, jag slår då av plattan (tror jag, istället har jag tydligen på 6:an) och kvar står kastrullen och jag går ut.
Efter 5 minuter ute så tänkte jag att jag skulle gå in och fortsätta, kommer in och känner att det luktar konstigt, går mot köket och se LÅGOR! Det brinner på spisen och röken bara börjar välla ut i huset. Får världens panik och ropar på Sofia och Simon att hjälpa mig och skyndar mig att ta fram kastrullock och handduk och försöker släcka elden. under tiden hinner den stiga rejält och eldar upp alla brev (räkningar b.la) som är på fläkten och även förstör fläkten, för den smälte. MEn vi lyckades släcka elden och brandvarnarna bara piper och piper, så vi slår av dom... Går tillbaka till köket och där ser det ut som ett helvete, skårdörrarna är mer svart än grön och taket är också svart, ringer och berättar för mamma så hon är beredd. Sedan var det bara att ställa sig och skura. Det tog evigheter kan jag säga, men nu ser det ut som det gjorde innan allt det där hände det enda som behövs är en ny fläkt.

Men riktigt rädd blev jag kan jag säga. Tur att man hann tänka så snabbt vad man skulle göra...


På fredag tar jag studenten, tjohoo:) det enda synda med fredagen är att Dizzy ska bort då, hon åker till min kusin som hade Dizzys bror(RIP).. Och där stannar hon tills på söndagen då vi far och hämtar hem henne igen, det blir första gången jag lämnar bort henne:( Men vi hämtar hem valpen på lördag:) det blir skoj

Av Sanni - 7 maj 2008 08:46

Igår fick jag det efterlängtade mailet om vilken valp som är min, så låt mig presentera:

MIRONIK'S URSUS MALAI

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards