sannidizzy

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Sanni - 4 april 2008 18:30

Eftersom det var värsta klagoinlägget igår, känner jag för att skriva lite positivare idag. Fast några negativa saker kommer jag ta upp med.

Vi börjar med morgonen.

Jag hade med mig Dizzy idag på skolan eftersom vi hade bruks. Och jag åkte buss ifrån Matfors eftersom pappa jobbade, alltså fick jag en sovmorgon på 45 minuter:P hehe. Iallafall, busschauffören var konstig, eller konstig kan man väl inte säga, utan han fattade inte vart jag skulle! Jag sa att jag skulle till skullersta, och han frågade var det låg ungefär och jag sa en bit ifrån Kramfors, ja då trodde han att jag skulle dit, men då sa jag "nä, jag ska till skullersta" han svarade "finns det verkligen nånting som heter så?" "ja, jag åker dit varje dag"
"Jaha" svarade han, men ändå fattade han inte att jag skulle till Skullersta utan istället så kollar han upp i sin bok vad kramfors hade för nummer och skriver in det, så jag fick betala över 10 kr mer för Dizzy.. grrr. Orkade inte bry mig.

Nu något positivt
Dizzy var underbar på skolan! Hon var sååå duktig. Jag hade henne LÖS bland alla hundarna:) Och hon brydde sig inte om dom, utan var fokuserad på mig, jag kunde lämna henne sättandes/läggandes och gå ifrån henne och en massa hundar rörde sig omkring henne, men hon var kvar, hon var så duktig min lilla älskling. Läraren som vi har sa att hon tyckte det måste vara roligt att träna Dizzy eftersom det var sådan fart på henne:) Klart det är svarade jag och så sa hon att det var roligare att kolla på sådana hundar som är pigga och alerta än segare. Och det kan jag förstå. men jag blev glad när jag hörde det.
Hon tyckte också att hon var bra på inkallningen, hon kom med väldigt bra fart och var duktig med när dom ska sätta sig bredvid en, alltså ha framtassarna nere i baken och vända in baken, om ni förstår.
Dock tyckte hon att Dizzy satt snett, så det ska vi arbeta på, bra att ha en som ser ut man tränar och säger till osv. Det är skitbra, även om jag blir supernervös när folk tittar på:)

Hinner inte skriva mer, skriver resten senare. Ska till farmor nu. Ciao

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards