sannidizzy

Alla inlägg den 3 april 2008

Av Sanni - 3 april 2008 10:53

Det är alltid nånging med Dizzy, nånting som hon t.ex börjar med som hon aldrig gjort tidigare, eller har gjort tidigare men slutat, varit alldeles för lugn för att vara Dizzy, ja listan kan göra väldigt lång.
Alltid ska det vara nånting! Jag blir så frustrerad.
Som i förrgår gnällde hon på bussen, vilket hon inte gjort på 3 månader! Men helt plötsligt börjat igen, hon börjar få för sig att inte komma alltid när hon ropar ´m.m
Men värst av allt, nu har hon börjat med nånting hon ALDRIG gjort tidigare, förr brydde hon sig inte ens, men nu är det 5:e gången det händer:(
OM en hund skäller på henne när man möts på promenaderna t.ex (vilket det finns många av här) så har hon aldrig brytt sig tidigare, nu gör hon det. Idag orkade jag knappt hålla imot. Det kom en liten skithund och började skälla, Dizzy sprang rätt ut mot den där hunden och skällde så jäkla grovt, fick in henne igen och fick henne att sätta sig, men då började lillskiten igen och samma procudur igen:(
Jag blir förtvivlad och den där tanten som gick med lillskiten såg lite rädd ut med, för MIN ÄLSKADE SNÄLLA HUND! Hon måste ha trott att Dizzy är agressiv, vilket jag vet att hon inte är.. Det var ju lillskiten som började.
Men ändå, Dizzy brukar inte göra utfall och tänk om det kommit en bil? Dom kör ju som dårar här...
Vet inte hur jag ska lösa den här... Men det ska nog gå, har ju lyckats med allt det andra...
Men otroligt ledsen blev jag, jag har varit SÅÅÅ otroligt stolt över min flicka, hon som varit så himla duktig så himla länge. Men nu börjar allt om igen, får börja om på nytt. Dragning under promenad har hon börjat med också. suck:(

Igår gick jag efter vägen med en kasse och en hel bunt med bajspåsar, ni skulle ha sett hur det såg ut, man hann bara gå en liten bit så var det skit igen man såg. Och jag lovar, det är INTE Dizzys bara. för små högar + att det var nära vägkanten, t.om på vägen, Dizzy går alltid ner så i diket så lång kopplet räcker. En sak när dom skiter nere i diket tycker jag, för där går man liksom inte iallafall, men på vägen? Där ska man ju fasen ta reda på, det är ju inte roligt att gå och man måste passa sig för skit. Nää.
Så jag tog reda på allt som gick att ta reda på, jag vill inte att folk ska tro att det är jag som inte tar reda på efter hunden. Det blev en väldigt tung kasse vill jag lova..


Detta blev bara ett klago inlägg, får hoppas att jag har nånting roligare att berätta senare, nån annan dag.
Se söta Dizzy som valp:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards