sannidizzy

Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Sanni - 24 mars 2008 13:05

Vi har påsklov:D Fy tusan vad härligt.
Fast jag var ju hemma hela förra veckan med, och lugn, jag fick det för dom på skolan. Skulle egentligen ha praktik, men hittade inget så jag fick plugga hemma istället.
Eftersom jag inte är klart med allt så kommer jag få plugga ännu mera den här veckan. Var lite lat förra veckan. Det ångrar jag nu kan jag ju säga.
Hade ju varit härligt att vara friii!

Det som jag måste göra nu är: Svenska berättelse, filmanalys, skriva klart Aussie arbetet, nationalparker, matte, djursjukvård och ännu mer!
Men lugnt. Jag fixar det.


Idag är det jag som ska laga maten, mamma & pappa jobbar kvällen så. Kycklinggryta med ris blir det. Smarrigt värre tycker jag!


Jag vill hemskt gärna ut och lägga ett spår åt Dizzy, men det är ju så jävla mycket snö överallt så jag kommer ju inte till skogen, då måste jag gå i snön och eftersom solen skiner så sjunker man ganska rejält ner och jag vill inte riskera att hamna mitt i hundbajs. Man går mot skogen på egen risk kan jag säga:P Haha, är nog en del bajs där. Tur att det aldrig går några andra dit säger jag bara.
IDag ska jag träna lite lydnad med henne. Funderar starkt på att vara med på lydnadstävlningen på skolan som är i mitten av april som jag och 3 till i min klass anordnar. Det ska vara agility tävling med, men den ska vi inte vara med på. För att vio har inte kört agility på länge och jag vill inte heller förrän jag kollat hennes bakben. Men lydnaden satsar vi på iallafall!

Ska nog gå ut och träna redan nu, skolarbetet får vänta, jag blev riktigt taggad nu, tänkte på hur roligt det skulle vara ifall man vann, vilket jag inte tror eftersom vi ska vara i ridhuset och NOSAR dizzy jämt som fan, det luktar ju så gott där, säger hon. Får väl gå dit varje dag när skolan börjar igen och träna en snabbis. Det blir skitbra det. FAst jag hade föredragit utomhus..


16:08 upptaderar bloggen
Hej igen!
Jag gick ut och la spår ändå. Men det var mycket svårt, fan i skogen jag valde var det bara stoora stenar överallt som jag var tvungen att gå runt och grenar som slog mig i ansiktet. grr.
Lät det ligga 20 minuter ungefär innan jag skickade Dizzy på spåret, hon hade lite svårt att förstå vad hon skulle göra från början, men efter att jag visat henne några gånger så satte hon igång och gick precis där jag gått, runt stenarna, runt trädena. Hon var såååå duktigt. OCh svansen bara gick och gick på henne. Hon tycker det är roligt min älskade tjej..
När snön har smält mer ska jag börja lägga spår några ggr i veckan åt henne. Det blir underbart för henne det!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards