sannidizzy

Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Sanni - 10 oktober 2007 11:56

Fasen vad skit det gick igår på rallylydnads tävlingen igår på skolan! Vi fick 77 poäng och slutade som 4, det var bara 5 som tävlade.
Jag, var inte ett dugg nervös, trodde faktiskt att det skulle gå bättre, för innan då vi tränade var Dizzy superduktig, lyssnade bra och nosade inte i backen, men sedan när det var våran tur så gick det åt skogen, hon hade nosen i backen i stort sett hela tiden, hon skulle promt gå före mig och hon gillade att nosa och grejja på konerna och jag glömde bort mig och rörde henne några gånger!!
Jag trodde verkligen att det skulle gå bra, för hon kunde ju allt som var med!!
Men som alla säger, det är inte hundens fel utan ägaren, men då undrar jag vad jag gjorde för fel? jag var ju inte nervös heller så det kan inte ha varit det så hon kände på sig det.

Aja bättre lycka nästa gång

Dizzy börjar bli hopplös igen, 4:e gången hon är i en sån här period,
Hon har nämligen fått för sig att bitas igen..  Som när jag var ute och träna henne och jag skulle visa henne med handen vart hon skulle gå så började hon hoppa efter den och bitas! Hon har varit såhär nån vecka nu. Fattar inte, hon som blivit så duktig och så går det neråt igen, vad besviken jag är. 
Hon försöker gå igång mig, när hon börjar naffsas tror jag, hon naffsar och så backar hon undan, därför måste jag lära mig att försöke ignorera henne istället för att bli sut, då blir det bara värre.

Snart praktik igen, Tinas hundliv ska jag vara på en vecka. Börjar nästa vecka. Roligt värre..


Nu ska jag ut och försöka träna Dizzy igen..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards