sannidizzy

Alla inlägg den 15 september 2007

Av Sanni - 15 september 2007 11:52

lördag morron, sköönt.

Kanske ska berätta lite om avd som har hänt dom senaste dagarna.

I Torsdags så skulle jag ju ha med mig Dizzy på skolan då vi skulle ha hundlektion. Så jag kliver upp kvart över 4 för att ha tid att tröttna ut henne lite inför bussresan, kan säga att jag misslyckades. För väl när vi kom in på bussen och satt oss började hon gnälla, gnälla och åter igen gnälla och efter ett tag så kommer dom där högljudda gäspningarna hon har för sig när hon tycker att det är jobbigt. Och så skulle hon prompt upp i knät hela tiden så att hon skulle kunna hoppa över på andra sidan, fy fan. Så denna 30 minuter resa in till stan kändes som flera timmar.
Och jag försöker så gott jag kan sitat där och inte bry mig, sitta och tänka på annat, men det funkar inte.
När vi väl är inne i stan så får vi gå omkring i 40 minuter innan bussen kommer, så jag tänkte att hon kanske blir lite tröttar då?
Så fel jag hade, hon blev ännu värre på andra bussen, där gnällde hon ännu högre, gäspade ännu mer hon gnällde så mycket att dom som satt där bak gick och satte sig långt fram för att slippa höra henne, pinsamt? Ja.

När vi kom till härnösand så struntade jag i att hoppa in på nästa buss och skickade ett SMS till mamma istället för att fråga ifall hon inte kunde hämta mig och skjutsa mig till skolan, men både hon och pappa jobbade så ingen kunde, hade glömt bort det. Men då frågade jag ifall inte Tomas kunde skjutsa mig, det kunde han inte heller, han skulle börja jobba. Så vad fan skulle man göra då?
Då kom jag och tänka på min moster Ann, hon har ju sagt att hon kunde skjutsa/hämta om jag ville och ifall hon kunde, så mamma ringde till henne och som tur var så jobbade hon inte:) Hon var förkyld så hon var hemma! Så hon skulle skjutsa mig, fick vänta 1½ timma innan hon kom, men då fick ju jag och Dizzy ännu mera promenad. Väl när hon kom så fick Dizzy hoppa in i bilen och där lägger hon sig ner och sover direkt, varför kan hon inte vara så i bussen?
MEn ett stort tack ska min moster ha som for 9 mil bara för att skjutsa mig och sedan 9 mil hem igen:)

Hade som sagt hund på skolan. Då körde vi rallylydnad och det gick bra tyckte jag, det var faktiskt riktigt roligt. Och Dizzy var duktig, förutom att hon skulle prompt nosa i marken hela tiden. Men det blev bestämt att vi ska ha en mini tävling på skolan om nån vecka, alltså bara för vi som går hund. Och jag ska träna och träna, för det skulle ju vara roligt att komma på en någorlunda bra plats. Så det blir rallylydnads träning här hemma idag.

For inte hem på torsdan, för jag skulle sova över hos mina kompisar. Ville inte ta bussen hem till dom, eftersom Dizzy är ju så jobbig så jag och Lisa gick dit, 1 timma tar det, så då fick Dizzy ännu mera promenad. Tror att det blev sammanlagt 3½ timma den dan.

Orkar inte skriva mer.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards