sannidizzy

Direktlänk till inlägg 4 september 2007

4 september

Av Sanni - 4 september 2007 11:50

Sitter på skolan nu, tar en paus från arbetandet.
Sitter och jobbar med hundfallet. Hunduppfödning - etik heter nuvarande fall och jag skriver om Australian Shepherd då. eller har inte direkt börjat skrivit än, har sökt en massa fakta och sånt först. Har ända till v.41 på att göra klart det.

Vad har hänt senast? Inte så mycket faktiskt. Var ju som sagt på fotbollsmatch i söndags, tyvärr så förlorade dom, men Tomas gjorde ändå en bra första match tycker jag. Efter matchen for vi hem och började med maten, senare så for jag, Tomas, Linn och Sofia till farmor och hälsade på, var där i 3 timmar innan vi for hem igen då blev det sängen eftersom man skulle upp dan efter..

Igår var det bara en tråkig dag, skoldag såklart. Gick ut med vovvan en stund innan det avr dax för sängen.
Mamma och pappa berättade att Dizzy går och kollar i fönstret så fort hon hör någon som går utanför eller nått, för att se ifall det är jag. Annars gör hon inte det. Och som när mamma jobbade och kom hem, då sprang Dizzy förbi henne och kollade efter mig, men jag var ju inte där.. Ganska sött att hon gillar mig så mycket:P hehe. Sötnosen!

Dizzy har börjat ätit superbra igen! Hon äter allt hon ska äta, fast sista gången äter hon under natten tror jag, ställer ner maten innan jag lägger mig och nästa morron är allt borta. Som igår, (skäms)  glömde ställa ner maten åt henne så när jag ställde ner den på morron när jag klev upp dök hon ner i skålen och åt upp ALLT! Hon blev hungrig då. Känns jävligt skönt att hon äter igen! Så nu kanske hon äntligen går upp nått kilo, eftersom hon hade gått ner 1 kilo sedan förra året och då var hon ju redan ganska smal.

Idag när jag kommer hem så ska jag först äta, eftersom jag redan nu är superhungrig, blev bara nån macka till frukost och lunchen var oätlig, så jag har inte ätit särskilt mycket idag. Kommer inte hem förräns 3 timmar och jag som är hungrig redan nu!! hehe, får skylla mig själv. Ska börja ta med mig frukt som jag åtminstone kan äta. ska träna Dizzy i lite lydnad sen med, och lite freestyle. Ska ju börja träna henne 3 ggr per dag i 5 minuter varje gång. Order från freestyle läraren. så det blir väl en gång på morgon för mig, en gång när jag kommer hem och en gång innan jag lägger mig.

nu måste jag fortsätta med mitt arbete!
CIAO

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards