sannidizzy

Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Sanni - 14 augusti 2007 11:40

Dizzy har gjort illa sig på benet:(

Jag var ute med Dizzy på en liten kvällspromenad vid 20:00 tiden och efter ett tag så släppte jag lös henne så hon fick springa och så. Och det gick super bra! Hon kom som ett skott varenda gång jag ropade eller visslade. ÅH, vilken lycka det var. Jag var överlycklig. Hon släppte allt hon höll på med och sprang till mig! Gud vad glad jag var! Så som jag har kämpat och kämpat.

Men lyckan varade inte länge. Dizzy sprang in mot skogen, vid en stuga och nosade och nosade och efter ett tag så såg jag henne inte och ropade på henne då kom hon med en jävla fart och satte sig bredvid mig. Först märkte jag inget med sen så såg jag att Dizzy kollade på tassen så jag tittade dit och den var full med blod! Det bara rann nerför benet. Gud vad jag var rädd då kan jag lova. Det såg precis ut som hon doppat hela tassen i färg eller nått sånt! Så mycket var det och jag var ju en liten bit hemifrån så vi fick gå. Och det rann och rann och det blev blodspår där hon gick .

Iallafall så kom vi hem och jag ropade på mamma som gick in och hämtade en massa grejjs så vi kunde ta hand om såret. Och medans vi stod och väntade så blev det pölar och sånt. MKT blod!, det bara rann och jag var så rädd.

Mamma kom iallafall ut med en massa saker och vi började att försöka stoppa blodet och när vi lyckades med det så lindade vi benet och så, sen gick vi in och bindade nytt och bättre. Det var ett ganska litet sår. MEn mkt blod kom det. Pappa kanske trodde att hon rivit sig på en spik eller nått, för att där vi var brukade det vara spik sa han, det visste jag inte:(

Men hon verkar må bra iallafall. Ska köpa en tratt imorron så att hon inte försöker ta bort bandaget och så..

Ska bli vaken hela natten och se till så att hon inte tar bort det. Ska turas om mamma och jag, och kanske min syrra...
Få se hur det se ut imorron. Om det är värre blir det vetten vi åker till med detsamma!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards