sannidizzy

Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Sanni - 6 augusti 2007 11:38

med badningen ett tag. Dizzy var helt hopplös idag! Jag och pappa for iväg för att bada med Dizzy samtidigt som vi skjutsade upp syrran och hennes kompis till badplatsen. Dizzy börjar gnälla redan i bilen och skulle ut och bada. Jag släppte ut henne och hon blev helt omöjlig! Hon skällde, gnällde som f*n. Hon hon drog så mina händer kändes som dom skulle gå sönder. Försökte säga till henne på skarpen, men det gick inte och vips så tog hon i och började springa så jag kunde inte göra annat en att släppa långlinan för annars skulle jag ramla, och det vill man inte, och så hör man att hon hoppar i vattnet och hon simmar och simmar. Arg som ett bi går jag ner och hämtar henne och drar henne upp till bilen för att åka hem med henne, vad händer då, hon gör samma sak och vips så är hon nere i vattnet igen. Ännu argare går jag ner och verkligen drar henne upp då hon stretar emot och håller i henne stenhårt och säger åt henne att hoppa in i bilen, fick tvinga in henne. Igen med bakluckan och så for vi hem igen...
Men fan vad hon gnällde när vi kom dit och hur jobbig hon var, allvarligt talat, hon lät som dom där schäfrarna man brukar höra på vissa ställen som typ "skriker" och är alldeles stressad. Hon var så stressad eller nått så att hela hon skakade, inte bra.

Så nu får jag göra som Eva, uppfödaren sa. Att fara förbi där några ggr utan att hon får komma ut från bilen och så. Ska göra det snart. För det här går ju inte. Och för ett år sedan så tyckte hon inte om att bada, men det kanske var för att hon aldrig badat förut? Vet faktiskt inte ifall hon gjort det. men nu älskar hon det

Hej svejs!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards